poniedziałek, 03 października 2016 18:26

Czarny protest w strugach deszczu

 
Czarny protest w strugach deszczu fot. Rafał Wichniewicz

Mimo padającego deszczu oraz dość chłodnej aury, około trzystu gnieźnian pojawiło się na poniedziałkowej pikiecie, sprzeciwiającej się zaostrzeniu przepisów ws. aborcji.

Protest został zwołany oddolnie przez grupę kilku mieszkańców, którzy dołączając do ogólnopolskiej akcji #czarnyprotest, sprzeciwiają się propozycji społecznego projektu ustawy o zakazie aborcji. W trakcie manifestacji, która rozpoczęła się w poniedziałek o 17:30 na deptaku ul. Chrobrego, wykrzykiwano hasła, a także hałasowano używając gwizdków i kołatek.

To nie jest demonstracja za aborcją, to jest demonstracja walcząca o prawo wyboru. O życie i zdrowie kobiet. Te sprawy dotyczą nas wszystkich, bez względu na wiek i płeć - można było usłyszeć od organizatorów manifestacji: - Nie jesteśmy za aborcją, jesteśmy za wyborem. Wyborem, który za chwilę zostanie odebrany przez tak zwanych obrońców życia. To nie są obrońcy życia. Oni chcą kontrolować życie i ciała kobiet. Tak zwani obrońcy życia chcą decydować za kobiety, narażając ich życie. To nie jest abstrakcja, to nie są sprawy subtelne czy skomplikowane. To są sprawy podstawowe, fundamentalne sprawy życia (...). Ci tak zwani obrońcy życia z pełną świadomością i premedytacją chcą zmusić kobiety do donoszenia ciąży, do śmiertelnej gry, w której stawką jest życie kobiet, inwalidztwo kobiet. Wasze życie i zdrowie lub życie waszych bliskich. W swoich hasłach podkreślali, że aborcja jest trudnym wyborem, ale fundamentalnym prawem. 

Po około półgodzinnej pikiecie, została ona rozwiązana przed czasem z uwagi na trwający deszcz. Zdaniem organizatorów w wydarzeniu brało udział około 200 uczestników. Zabezpieczające protest służby policyjne oszacowały liczbę obecnych nawet na około 300-400 osób.

81 komentarzy

  • Link do komentarza D. wtorek, 04 października 2016 15:38 napisane przez D.

    Cejrowski na prezydenta! Cejrowski z Ekwadoru autorytetem Polaków! Cejrowski na prezesa PIS! Ha ha ha!
    Chorzy fanatycy!

  • Link do komentarza luka wtorek, 04 października 2016 15:35 napisane przez luka

    Zasiłek pogrzebowy na dziecko poronione przed 22 tygodniem? Komuś tu całkiem odbiło! Państwo ma gdzieś takie poronienia! Jeśli poronienie nastąpiło przed upływem 22 tygodnia ciąży brak podstaw prawnych do wypłaty zasiłku pogrzebowego. " !!!!!!!

  • Link do komentarza obserwatorka wtorek, 04 października 2016 14:48 napisane przez obserwatorka

    Anna i i tym podobni - jesteś po prostu głupia, pochówki tych dzieci odbywają się zgodnie z prawem, nieważne w którym miesiącu zostało urodzone wg waszej terminologii poronione - mało tego przysługuje nawet na nie zasiłek pogrzebowy, chyba, że rodzice - matka nie wyraziła woli, to robi to opieka społeczna!

  • Link do komentarza toniczek85 wtorek, 04 października 2016 13:08 napisane przez toniczek85

    do Anna. W pełni popieram. Zadałem to pytanie w moim poprzednim komentarzu. Gdzie pochówek dzieci poronionych w 7-8 tygodniu ciąży?

  • Link do komentarza toniczek85 wtorek, 04 października 2016 13:06 napisane przez toniczek85

    Drogi czytelniku, przeczytaj jeszcze raz mój wpis. Ten najdłuższy. Przestań szastać górnolotnymi określeniami i włącz myślenie. Nie pisz też bzdur. Nikt nie mówi o mordowaniu nienarodzonych. Jeśli masz zamiar tak dyskutować jednego możesz być pewien - żadnej dyskusji nie będzie. Pozagryzacie się nawzajem. Z jednej strony czubki z krzyżem w ręku, a z drugiej chętne na aborcję na życzenie.

  • Link do komentarza Anna wtorek, 04 października 2016 12:51 napisane przez Anna

    Jestem przerażona co tu tzw. katolicy wypisują. Większość to pewnie wpisy jednej osoby, albo mężczyzn, czy też kobiet już dawno po wieku reprodukcyjnym. Nie macie prawa się w tej sprawie odzywać! Nie życzę wam, żeby wasze córki, przyjaciółki, czy siostry musiały umierać na waszych oczach, bo zaszły w ciąże pozamaciczną. A co jakby przy tym musiała osierocić swoje inne dzieci? Jakie to szlachetne. Nie mogę sobie też wyobrazić, że jesteście na tyle okrutni, że cieszyłaby was ciąża brutalnie zgwałconej kobiety/dziewczynki, której wasza chora ideologia NAKAZYWAŁABY urodzić dziecko oprawcy. Powinniście się w takim razie leczyć. Jestem młodą kobietą i wśród moich koleżanek, sióstr, kuzynek i tak dalej nie ma żadnej kobiety, która godziłaby się na całkowity zakaz aborcji. Tacy jesteście PiS-owscy, a gdzie wszystkie obietnice rządu? Gdzie umowy o pracę i godne wypłaty. Piszecie o niepełnosprawnych dzieciach. Ilu z was było w ośrodkach, ilu pomogło takim osobom? Myślicie, że Państwo pomaga rodzicom dzieci niepełnosprawnych? Powiem wam – NIE. A wiem to z doświadczenia, a nie tak jak wy ze swoich chorych wymysłów. I jeszcze jedno. Poczęte stworzenie to dla was już dziecko, a czy wy wiecie co się z takimi poronionymi dziećmi dzieje? Bo wierzcie mi, żadne z nich nie ma prawa do pochówku. Zastanówcie się, bo na razie tylko od was bije nienawiść. Tylko tyle…

  • Link do komentarza czytelnik wtorek, 04 października 2016 12:04 napisane przez czytelnik

    Toniczku, włącz myślenie. Cejrowski nie mówi o sprawach Polski tylko o kolorze żałoby. To nawet takie prosty przekaz nie trafia do twojej głowy??? No to się nie dziwię, ze nie rozumiesz także tego, że ten protest był całkiem porąbany, bo nie dotyczył ani Polski, ani rządu, ani kościoła tylko życia. Powtarzam życia nienarodzonych i niczego więcej! I żałoba (czerń) po mordach tych biednych dzieci była jak znalazł!

  • Link do komentarza toniczek85 wtorek, 04 października 2016 11:35 napisane przez toniczek85

    Cejrowski to ten , który zrzekł się obywatelstwa? Przepraszam, ale co mnie obchodzi co o sprawach Polski ma do powiedzenia Ekwadroczyk?

  • Link do komentarza czytelnik wtorek, 04 października 2016 11:19 napisane przez czytelnik

    Ubieranie się na czarno z powodu aborcji jest na miejscu, bo aborcja to morderstwo i wymaga żałoby – powiedział Cejrowski i miał 100 % racji.

  • Link do komentarza toniczek85 wtorek, 04 października 2016 11:04 napisane przez toniczek85

    Panie Pierożek ta Pani z rządowej telewizji jeszcze złego słowa o PiSie nie powiedziała. Bóg nam tę partię zesłał! Jest tak obiektywna jak Lis. a pojęcie ma często gęsto w sam raz przymierz, jak Michalik o lgnących dzieciach.

  • Link do komentarza Dominika wtorek, 04 października 2016 11:04 napisane przez Dominika

    Wczoraj w TV był pouczający film pt. Eugenika. Niestety, jak patrze na te twarze w tych czarnych szmatach to jestem przekonana, że one tego filmu nie zrozumiały. No tak a propos aborcji, żeby usuwać ciąże dzieci z defektami to coś mi się wydaje, że gdyby można było przewidzieć brak piątej klepki u tych protestujących w okresie prenatalnym, to żaden ani żadna z nich by się nie urodziła.

  • Link do komentarza toniczek85 wtorek, 04 października 2016 10:45 napisane przez toniczek85

    Pięknie się to czyta. Mam wrażenie, że 90% zarówno z jednej, jak i drugiej strony nie czytało tej sławetnej ustawy! Co niektórzy odkrywają Amerykę pisząc, że to był protest antyrządowy. Oczywiście, że był! To PiS obiecał słuchać głosu suwerena i kierować do prac wszelkie obywatelskie projekty. Najzwyczajniej kłamał w kampanii wyborczej. Jak się okazuje projekt, z którym się zgadza skierował do prac, ten z którym nie - odrzucił. Rakiem się wycofuje pod argumentami o tym jaki to zły projekt mówiąc, że przecież to tylko projekt obywatelski - wiele można w nim zmienić i tym się właśnie posłowie zajmą. Idiotyczna wymówka, biorąc pod uwagę, że identycznie zrobić można było z tym odrzuconym, prawda?
    Czytam też o różańcach, modlitwach i o tym, że jesteśmy katolickim krajem. Otóż nie jesteśmy. Polska to państwo świeckie.
    Taka czy inna religia w żadnym stopniu nie ma prawa wpływać na obowiązujące prawo.
    W projekcie czytamy, że człowiekiem jesteśmy od poczęcia. Hola! No to mamy problem! Znaczy Wy fundamentaliści katoliccy macie problem.Co z ogromnym odsetkiem naturalnych poronień we wczesnym okresie ciąży? Skoro to małe dzieci, ludzie, dlaczego kościół nie chce organizować im pogrzebów??? Co z taką ciążą, usuniętą przez organizm matki dajmy na to w 10 dniu po zapłodnieniu (czyli wg. Was po staniu się człowiekiem)? Wiecie, że podział na bliźniaki to ok. 15-16 dzień? To kto nam umarł? Jeden człowiek, dwoje?
    Do szału doprowadza mnie również idiotyczny argument o dzieciach z zespołem Downa. Otóż zgadzam się z Wami - w tym przypadku nie powinno się dopuszczać aborcji. Przestańcie jednak opowiadać bzdury, że to właśnie o te dzieci chodzi. Chodzi o dzieci, płody poważnie uszkodzone. Do sieci pewien ginekolog takich dzieci zdjęcia wrzuca - wystarczy przejrzeć. Pomijam cierpienie matki - dla Was i Waszej wiary najistotniejsze jest to, że to dziecko z ciężkimi wadami przeterminuje sobie na środkach przeciwbólowych dobę, czy dwie, dzięki czemu oszczędzicie mu bólu. Otóż strzał w stopę, a właściwie w łeb! To Wasze środowiska sprzeciwiając się aborcji walczą o uznanie, w opozycji do tego co mówią naukowcy, że płód odczuwa ból przed 7 miesiącem ciąży (gdzie doszło by już do aborcji, gdyby była ona możliwa w przypadku tak uszkodzonych płodów). Czyli świadomie skazujecie takiego małego człowieczka na 9 miesięcy cierpienia i dwa dni na lekach. Brawo! No, ale czego oczekiwać - posył Ostrowski w rozmowie z Arturem Kuczmą negował zdanie naukowców, - profesorów (prawdziwych, nie jak Lech, czy Kryśka), bo on jest przecież lekarzem ze szpitala powiatowego (skądś to znam - nieważne co mówi Papież, bo ksiądz wikary wie lepiej). Wracając do zespołu Downa - wystarczy wpisać w ustawę jakie wady kwalifikują do aborcji. Zespół Downa IMO absolutnie się tu nie kwalifikuje.
    I wreszcie - nie chodzi o to żeby aborcja była legalna - ja się na to nigdy nie zgodzę. Odrzucony projekt ustawy był zły, tak jak i ten przyjęty do prac. Chodzi o to żeby kobieta w tych wyjątkowych sytuacjach miała prawo wyboru. Jeśli chce urodzić bezczaszkowca, czy bezmózgowca to urodzi. Jej wybór. Tak samo w przypadku gwałtu - jak brat zgwałci 10 latkę - będzie mogła urodzić. Nikt jej nie zakaże. No i właśnie drodzy fanatycy, obrońcy życia o te zakazy chodzi.

  • Link do komentarza Magda54 wtorek, 04 października 2016 10:41 napisane przez Magda54

    To, w co wierzysz nie jest problemem. Twoja ideologia czy religia nie są problemami.
    Problem jest wtedy, gdy każesz mi wierzyć w to, co Ty a ja nie chcę.
    Problem jest wtedy, gdy mówisz, że jestem złym człowiekiem, bo nie wierzę w to, co Ty.
    Problem jest wtedy, gdy Twoja ideologia lub religia narzuca mi swoje racje za pomocą terroru administracyjno-państwowego.
    Możemy żyć w pokoju obok siebie i nie musimy ewangelizować NA SIŁĘ.
    Każda ideologia i religia zakłada, że wszyscy muszą zacząć ją wyznawać.
    Ale świat tak nie działa i nigdy nie będzie tak działał.
    Jest tysiące ideologii i religii na Ziemi.
    Każda uważa się za prawdziwą.
    Każda uważa też, że inne są fałszywe.
    Gdzie jest więc prawda i dlaczego uważasz, że to Ty posiadłeś tę prawdę?
    Jaką masz legitymację/prawo twierdzić, że jedyna prawda to twoja?
    Kto wiarygodny i powszechnie uznawany dał ci tę legitymację/prawo?
    Czy wszyscy uznają osobę/instytucję, która tę legitymację/prawo ci dała?

  • Link do komentarza pierożek wtorek, 04 października 2016 10:19 napisane przez pierożek

    https://youtu.be/_EwycHZBSrw

    polecam

    https://youtu.be/4Ebq-BjR_BI

    polecam!!

  • Link do komentarza medyk wtorek, 04 października 2016 09:23 napisane przez medyk

    Jaka jest różnica między zabiciem dziecka nienarodzonego a narodzonym? Żadna proszę pań. Więc bądźcie bardziej odważne i idźcie dalej w swych żądaniach. Zabijajcie te swoje dzieci po urodzeniu. I jedno i drugie jest mordem i nic tego nie zmieni, nawet wasze czarne stroje i wrzaski na ulicach.

  • Link do komentarza ramol70 wtorek, 04 października 2016 09:23 napisane przez ramol70

    ad - wtorek, 04 października 2016 07:13 napisane przez kupszcza

    w sprawie 1,2 - możesz oddać dziecko do adopcji, sa ludzie, którzy nie patrząc na to jak dziecko zostało poczęte /gwałt. tak krzyczycie o te gwałty, bo jest ich w końcu tyle, że mam wrażenie, że połowa ludzkości tak została poczeta!/ ani jak wygląda - ciężka deformacja chętnie się nim zajmą, ad. 3 daj szanse ludziom na działanie w fundacjach i dzieleniu się tym co mają, wiele dzieci w końcu to druga połowa ludzkości, która przychodzi na świat - potrzebuje więcej niż moze im zapewnić jakś tam publiczna służba zdrowia! rozumując tym waszym trybem - połowa ludzkości przychodzi na świat w wyniku gwałtów, a druga połowa jest chora, zdeformowana, tym samym przynajmniej połowy z was by nie było!! nie walczcie o prawa w ten sposób, tak tylko działacie na niekorzyść tych, którzy naprawdę pomocy potrzebują!

  • Link do komentarza bezpartyjny wtorek, 04 października 2016 08:45 napisane przez bezpartyjny

    Do Gaśto - masz rację człowieku apelując by się nie wtrącać w cudze życie. Zatem zostawcie to cudze, czyli DZIECKA życie w spokoju, bo to nie jest wasz byt, wasze ciało, wasza własność. To całkowicue odrębny człowiek tym więcej potrzebujący pomocy, iż sam się bronić nie może. Więc apel do protestujących: zajmijcie się sobą, a przede wszystkim swoim cienkim rozumem, który nie jest w stanie tej prostej prawdy przyjąć za oczywistość i to całkiem niezależnie od wiary, którą w to mieszacie. Bo naukowcy ateiści juź dawno potwierdzili, że dziecko w łonie matki to inny człowiek, któremu przyznano już dawno nawet prawa ustawowe (np. dziedziczenia, uznanie ojcostwa i inne).

  • Link do komentarza Stefan12 wtorek, 04 października 2016 08:15 napisane przez Stefan12

    Biedne aborcjonistki, przecież zawsze macie wybór. Zabić bezbronne dziecko jest bardzo łatwo, jak mama Madzi.

  • Link do komentarza Promyczek wtorek, 04 października 2016 07:45 napisane przez Promyczek

    Biedne, biedne niewiasty, aż ich żal... Nie wiedzą, co czynią. I to małe dziecko ubrane w czarną, demoniczną maseczkę... Oj, biedne wy...

  • Link do komentarza wilk wtorek, 04 października 2016 07:33 napisane przez wilk

    Zacytuję słowa wypowiedziane pewnej malarki niejakiej Hanny Bakuły 'Jeśli to się odpuści,to będzie kupa jakiś potwornych kalek,bękartów,dzieci z wadami,które będą się rodziły.Będzie kupa samobójstw,kupa zabójstw,Jeśli ktoś tego nie rozumie,bardzo mu współczuję "------I o to WAM CHODZI KOBIETY WYZWOLONE !!!!!
    No to dodam,że Adolf HITLER i Josef MENGELE,byli by z WAS zadowoleni,bo robili to samo !!!!!!!!!!

Skomentuj

W związku z dbałością o poziom komentarzy, prowadzona jest ich moderacja. Wpisy wulgarne, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane CAPS LOCKIEM), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Ponadto prosimy nie umieszczać wklejonych obszernych tekstów, pochodzących z innych stron, do których to treści komentujący nie posiadają praw autorskich. Ponadto nie są dopuszczane komentarze zawierające linki do serwisów, prowadzonych przez wydawców innych lokalnych portali.

Ostatnio dodane