piątek, 19 kwietnia 2019 10:47

Co z ocenami maturzystów? „Wierzę, że nauczyciele nie skrzywdzą uczniów”

 
Co z ocenami maturzystów? „Wierzę, że nauczyciele nie skrzywdzą uczniów” archiwum redakcji

Trwający już drugi tydzień strajk nauczycieli wydaje się nie przygasać, choć jedna z placówek powiatowych zawiesiła akcję. Powiat odniósł się do aktualnej sytuacji.

Przedstawiciele Zarządu Powiatu Gnieźnieńskiego poinformowali o aktualnej sytuacji w placówkach, w której od 8 kwietnia wciąż trwa strajk. Uczestniczy w nim ponad 80% nauczycieli, a sytuacja - w odzwierciedleniu w całym kraju - wydaje się być patowa. Tymczasem zbliżają się egzaminy maturalne i nauczycielom zostało tylko kilka dni na wystawienie ocen uczniom - inaczej nie będą oni mogli do nich przystąpić.

- Widzimy bardzo ostry podział, jaki zaczyna się tworzyć pomiędzy nauczycielami a rodzicami. To wynika z sondaży, jakie są nam przedstawiane i chciałbym powiedzieć ze swojej strony, że dzisiaj nauczyciele walczą o poziom polskiego szkolnictwa i walczą w interesie rodziców. Chodzi o to, by poprzez określone wynagrodzenie, pozyskiwać do tego zawodu lepszych nauczycieli. Niestety, jeśli pójdziemy w tym kierunku, jaki dziś obserwujemy od paru lat, to dojdzie do precedensu, który dostrzegamy w powiecie gnieźnieńskim, a o którym nikt nie mówi. Dziś ze świeczką możemy znaleźć dobrych nauczycieli, jeśli chodzi o przedmioty zawodowe. Nauczyciele nie są zainteresowani, żeby pracować w szkole, ponieważ więcej pieniędzy dostaną w branży prywatnej. Dzisiaj wszystkie placówki związane ze szkolnictwem zawodowym od dłuższego czasu zgłaszają nam pewne sygnały, że zaczynamy mieć poważny problem z dobrymi nauczycielami i oby to nie dotknęło tych jednostek, gdzie prowadzone są zajęcia z przedmiotów ogólnych - historia, matematyka itd. - mówił starosta Piotr Gruszczyński, wskazując iż nauczyciele walczą o rozwiązania systemowe, które mają wpłynąć na poziom szkolnictwa, określając obecną retorykę rządu jako "partyjną". Na koniec zwrócił się: - Drodzy rodzice, zrozumcie nauczycieli, oni walczą o wasze dzieci. Każdy dzień nieprzeprowadzonych zajęć obraca się przeciwko waszym dzieciom i my to dostrzegamy, dlatego będziemy stać po stronie tej grupy ludzi. Do tego apelu dołączyła też wicestarosta Anna Jung, mówiąc o wyrozumiałości i cierpliwości, którą powinni się wykazać rodzice.

Za kilkanaście dni rozpoczynają się matury, a uczniowie ostatnich klas średnich, zanim przystąpią do egzaminów, powinni mieć do piątku 26 kwietnia wystawione oceny. - Dyrektorzy placówek podległych powiatowi podlegli w tym tygodniu próby zwołania rad klasyfikacyjnych. Ze względu na strajk te rady się nie odbyły - przekazał Łukasz Kaszyński, p.o. dyrektora Wydziału Edukacji, dodając następnie: - Mamy jeszcze czas. Do 26 kwietnia jest czas na zwołanie rady i sklasyfikowanie uczniów klas maturalnych i co daje furtkę, by uczniowie przystąpili do matury. Jesteśmy w stałym kontakcie z dyrektorami i cały wydział monituje tę sytuację. Jako dyrektor i nauczyciel jestem człowiekiem dużej wiary i myślę, co też wynika z rozmów, że nauczyciele nie skrzywdzą uczniów - mówił. Jak wspomniano, w miniony czwartek strajk został zawieszony w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii, gdzie decyzją nauczycieli odbyła się rada pedagogiczna tej placówki, w trakcie której zatwierdzono arkusz organizacyjny na 2019/2020 rok. 

Rozmowy pomiędzy przedstawicielami strajkujących a rządem, mają się odbyć za tydzień 26 kwietnia. Do tego czasu należy się spodziewać iż większość placówek podtrzyma wolę strajku, a to oznacza kolejne dni bez nauki. Na tę chwilę nie wiadomo także, czy stracone dni trzeba będzie odrobić w wakacje.

40 komentarzy

  • Link do komentarza kibolo poniedziałek, 22 kwietnia 2019 14:49 napisane przez kibolo

    Te,@nauczyciel.Jak pies się nudzi to wiesz co robi,bo jesteś po szkole specjalnej.Siedź więc cicho i nie pisz nic o komentujących a na temat.

  • Link do komentarza Mariusz poniedziałek, 22 kwietnia 2019 12:28 napisane przez Mariusz

    Jestem za strajkiem nauczycieli, ci co się tutaj wypowiadają nie mają pojęcia o ustawie o związkach zawodowych bo strajk może mieć tylko roszczenia pracownicze głównie dotyczące zarobków, to bajki, że uczniowie są zakładnikami a nauczyciele terrorystami bo to rząd odpowiada za edukację. PIS celowo przeciąga rozmowy właściwie tylko pozoruje dialog i oczywiście co lubi najbardziej to napuszczanie społeczeństwa na siebie. W tym względzie zrobił z nauczycieli chłopców do bicia a ciemny lud to kupił. Kto mądry ten zrozumie, że edukacja ma wpływ na cale pokolenia i kształtowanie przyszłego społeczeństwa i nie może być tak żeby nauczyciele pracowali za ,,miskę ryżu'' . Głupi i tak tego nie zrozumie. A i jeszcze jedno uczniowie w większości popierają strajk nauczycieli.

  • Link do komentarza Prezes niedziela, 21 kwietnia 2019 22:53 napisane przez Prezes

    Wiara Pana Kaszyńskiego to zdecydowanie za mało. Platforma Obywatelska w Gnieźnie ustami swoich przedstawicieli jednoznacznie opowiada się za strajkiem nauczycieli. Oznacza to, że w czterech literach ma uczniów i ich rodziców. Panowie z PO mieli swój czas w kraju i w Gnieźnie i niczym się nie wyróżnili - podwyżek dla nauczycieli nie było, ale za to były dwie godziny karciane za darmo. O działaczach z ZNP i mikroskopijnej Solidarności nauczycielskiej w Gnieźnie szkoda mówić - gdy miasto likwidowało SP 4 siedzieli cicho jak mysz pod miotłą, a teraz zasłaniając się swoimi uczniami chcą tylko kasy i niczego innego. Na marginesie strajkują tyle, ile pracują, czyli 18 godzin, z czego sporo na zwolnieniach lekarskich i opiekach nad dziećmi. Najwyższy czas, aby rodzice wzięli sprawy w swoje ręce i nie pozwolili skrzywdzić swoich dzieci bo wiara Kaszyńskiego im nic nie da, a potem powie, że niestety się nie udało.

  • Link do komentarza nauczyciel niedziela, 21 kwietnia 2019 21:49 napisane przez nauczyciel

    Kibolo, ty naprawdę jesteś chyba po szkole specjalnej. Przecież uprawneni nauczyciele z wykształceniem pedagogicznym tylko pilnowali uczniów, bo od sprawdzania i oceniania testow jest Centralna Komisja Egzaminacyjna. No, ale skąd taki laik jak ty możesz o tym wiedzieć?

  • Link do komentarza wilk niedziela, 21 kwietnia 2019 14:35 napisane przez wilk

    A ja proponuje ZASTRAJKOWAĆ wszystkim pracownikom w URZĘDZIE MIASTA i STAROSTWIE !!!! Tam też mało zarabiają,czy poprze ich wtedy prezydent i starosta ???????? Wypłaty dla nauczycieli i urzędników idą z jednej kasy........NASZEJ rodziców !!!!!!

  • Link do komentarza Zorro niedziela, 21 kwietnia 2019 14:09 napisane przez Zorro

    Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia... Zatem każdy ma swoje racje, jedne jedyne, niepodważalne, słuszne. Amen

  • Link do komentarza Wyborca niedziela, 21 kwietnia 2019 13:15 napisane przez Wyborca

    Ludzie o czym ta dyskusja. Wystarczy zobaczyć oświadczenie majątkowe Kaszynskiego z czasów kiedy był nauczycielem. Początkujący nauczyciel zarabia tyle ile urzędnicy mogą pomarzyć jak nie są dyrektorami z nadania partyjnego jak on i pan Bazułka.

  • Link do komentarza Mama maturzysty sobota, 20 kwietnia 2019 23:28 napisane przez Mama maturzysty

    Popieram każde słowo wyborca-podatnik-rodzic. Czas tego strajku został politycznie przemyślany przez związek i jego przedłużanie to szantaż i krzywdzenie dzieci!!! Mieszanie dzieci w spory dorosłych dla zysku.

  • Link do komentarza Kibic sobota, 20 kwietnia 2019 17:24 napisane przez Kibic

    Jak nie wiesz o co chodzi, to chodzi o kasę. Nie o dobro uczni, dzieci jak twierdzą. Liczy się tylko kasa. Pani przedszkolanka która ma swoją grupę dzieci trzeci rok, pozwala by rodzice upychali je byle gdzie bo ona będzie strajkowac. Gdzie jest więź między tymi maluchami które uwielbiają swoją panią , która przytuli gdy zapłacze itp. Panią kasa przesłoniła wszystko co budowały między sobą i dziećmi. Pokazały że to jest tylko ich praca a dzieci dzięki którym mają tą pracę mają głęboko w du... Mój synek kończy zerowke i Bóg mi świadkiem że nie dam nawet złotówki na "prezent dla pani wychowawczyni " Żadnych skrupułów nie mam tak jak i panie przedszkolanka.

  • Link do komentarza tygrfugfwyefgyewyd sobota, 20 kwietnia 2019 13:21 napisane przez tygrfugfwyefgyewyd

    Mają prawo do protestu, do strajku , ale nie maja prawa do szkodzenia ! Niestety ten protest-strajk przeradza się w szkodę dla ucznia i niech Gruszczyński nie tłumaczy tego że ich walka o własną kieszeń jest dobrem dla ogółu ! Zostali niewłaściwie wykorzystani i teraz są kombinacje jak ich wybielić. Panie Gruszczyński , to co dotyka oświatę , nauczycieli, służbę zdrowia, bezpieczeństwo, emerytury , a generalnie większość nas wszystkich, jest pokłosiem minionych 30 lat gdy najważniejsze było : prywatyzacja, prywatyzacja, prywatyzacja. Nikt nie podjął starannych działań dla dobra ogółu i tego efekty teraz wychodzą , w tym czasie Wy też rządziliście ! Jesteście niepoważni z tym swoim poparciem strajkujących nauczycieli , Wy samorządowcy mający istotny wpływ na podlegającą Wam oświatę, co zrobiliście wcześniej w tej materii. Niech pan wraz Budaszem powie ile zarabiają u Was zwyczajni urzędnicy i co byście zrobili gdyby to oni u Was strajkowali ? Czy też byście ich popierali i obiecywali dofinansowanie poprzez nagrody za czas strajku ?

  • Link do komentarza Jack sobota, 20 kwietnia 2019 13:00 napisane przez Jack

    "Jako dyrektor i nauczyciel jestem człowiekiem dużej wiary i myślę, co też wynika z rozmów, że nauczyciele nie skrzywdzą uczniów" powiedzial p.o.dyrektor ...hm...
    Ponoć wiara czyni cuda (: jesli ktoś wierzy w cuda to może się uda (:(: w tym całym zamieszaniu najbardziej żal mi uczniów

  • Link do komentarza wyborca-podatnik-rodzic sobota, 20 kwietnia 2019 08:33 napisane przez wyborca-podatnik-rodzic

    Strajk nauczycieli uderza bezpośrednio w uczniów i w sposób cyniczny ich wykorzystuje więc nie opowiadajmy o walce dla dobra naszych dzieci. Dzieci są zdezorientowane i zestresowane bo co z tego że niby mają więcej wolnego jak nie wiedzą co dalej , co z egzaminami , ile nauki na nich narzucą po zakończeniu strajku, jak się przygotowywać do dalszych ewentualnych studiów itp. Strajk to mogli sobie robić jak dzieciaki mają wakacje i wtedy wszyscy nauczyciele z całego kraju zjechać się do Warszawy i zablokować miasto lub podjąć inne podobne metody. Nie, oni woleli wygodnie sobie zostać w swoich miastach i domach , obmyślono metodę niczym szantaż poprzez zagrożenie nie uczenia i nie odbycia egzaminów . Tak się nie robi , to powinny zbadać prokuratury czy nie ma w tym działań przestępczych przeciwko uczniom ? Uważam że tego typu strajk to jedna wielka manipulacja tym bardziej gdy czytam o metodach popierania ze strony samorządów i sugerowania przez nie że pieniądze i tak się znajdą dla nauczycieli za czas strajku ? Ten strajk rodzi długotrwałe i uciążliwe skutki dla społeczeństwa. Tu ewidentnie nauczyciele pokazali - nie uczymy, nie egzaminujemy. Zastanówcie się co by się działo gdyby w podobny sposób strajkowali lekarze, policjanci, strażacy.......gdyby kategorycznie nie wyjechali do wypadku , do pożaru, zostawili pacjentów samych sobie w szpitalach ? Samorządowcy niech się zastanowią nad swoimi ustawowymi zadaniami , niech się zastanowią kto i po co ich wybrał.

  • Link do komentarza Adam sobota, 20 kwietnia 2019 07:40 napisane przez Adam

    Strajk nauczycieli....nie kosztem uczniów i rodziców!!!Nie chcę żeby ktoś walczył o mój interes moim dzieckiem!Nikt was "nauczyciele" Do tej pracy na siłę nie ciągnął!Mamy rynek "pracownika" więc jeżeli wam mało,to macie wiele ofert pracy,aż się proszą....zobaczcie jak łatwo zarobić w innych branżach.....tylko trzeba chcieć pracować

  • Link do komentarza beka piątek, 19 kwietnia 2019 17:09 napisane przez beka

    Poczekamy, zobaczymy, który nauczyciel dostanie nagrodę starosty Piotra Gruszczyńskiego, w jaki sposób ją uzasadni.
    "Nauczyciele" wykazują tumiwisizm względem uczniów, uczniowie są dla nich niczym. Konieczna jest ich natychmiastowa wymiana. Oni nic dobrego nie nauczą, a "takie są Rzeczpospolite, jakie młodzieży chowanie".

  • Link do komentarza kibolo piątek, 19 kwietnia 2019 16:58 napisane przez kibolo

    A komu potrzebne są matury?Tym co chcą iść na studia.Przecież już w szkołach przeprowadzane są niby egzaminy,ponieważ w komisjach zasiadają nieupoważnione do tego osoby.Zalewska w skład komisji dopuszcza przedszkolanki,mające kontakt na co dzień z klockami czy wiaderkami a nie z geografią czy trygonometrią,byle by miała przeszkolenie pedagogiczne tak jak musi mieć majster wyzwalający terminatorów.A matury będą ważne kiedy przyznawane będą uczniom przez katechetów,kler,urzędników państwowych czy PiS-owców?Po prostu ustawą znieść obowiązek "mania" matury przy wstępie na studia.W każdym mieście powstanie polibuda,akademia medyczna czy uniwerek.Obecnie bez egzaminu maturalnego szkoły wyższe upadną.Egzaminy przeprowadzone przez ignorantów to lipa.Przy takich komisjach zdać matury potrafią matoły którzy wiedzą że 2x2=9.No i to wszystko,ten burdel będą musiały przejąć sądy,które będą pytać np. księdza jak zmienia się wzór H2O (woda)po dodaniu brendy.I znowu kicha bo sędziowie nie mają kursów pedagogicznych wymaganych przez Zalewską.No i strajkujących po przegraniu strajku będą wyp...ać z pracy bo już wpisuje się ich na listy.Ale się porobiło.Jak za komuny to wszystko było poukładane.Ale to były dobre czasy jakie już nie wrócą.

  • Link do komentarza czytelnik piątek, 19 kwietnia 2019 16:53 napisane przez czytelnik

    BRAWO....BRAWO.... Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii zawiesił strajk !!!!
    Tymczasem .....
    "Grzesiu zobaczył sondaże. Strajk się nie opłaca, więc nauczyciele nara". Komentarze po konferencji KE
    https://www.tysol.pl/a31585--Grzesiu-zobaczyl-sondaze-Strajk-sie-nie-oplaca-wiec-nauczyciele-nara-Komentarze-po-konferencji-KE panie w tej sytuacji poprosimy o komentarz.

  • Link do komentarza Zenon piątek, 19 kwietnia 2019 14:44 napisane przez Zenon

    Ile zarabiają nauczyciele wystarczy zobaczyć po oświadczeniu majątkowym Pana Kaszynskiego. Nieopierxony młody nauczyciel a taka pensja. Teraz dyrektor chyba im się w d... poprzewracalo. Nauczyciel ekonomika, następny Pan Bazulka zastępca dyrektora promocji. Ten nie złożył oświadczenia więc nie wiemy ile zarabiał

  • Link do komentarza kalafior piątek, 19 kwietnia 2019 14:26 napisane przez kalafior

    Nie oszukujmy się, walka o kasę to jest walka o kasę i nic więcej, tu nie ma walki o zmiany systemowe i poprawę jakości tylko walka o kasę, więc nie mówmy o poprawie jakości dla uczniów bo nauczyciele tak samo będą uczyć "po" jak i "przed" podwyżką. Zdegustowanie rodziców jest trafne bo ten strajk dzieciakom nic nie zmieni poza wprowadzeniem zamieszania którego skutki mogą być bardzo przykre dla uczniów szczególnie klas maturalnych. Czas tego protestu jak i jego forma są kompletnie nie trafione, nauczyciele sami weszli na tą minę albo ktoś ich na to wpuścił i teraz mają problem z brakiem zaufania ze strony rodziców czy utratą zarobków. Przy okazji może to się również odbić na tym całym POKO . To samorządom podlega oświata , czyli jak dbacie takich mamy nauczycieli i taki poziom nauczania o czym świadczą chociaż rankingi ogólnokrajowe szkół - w których Gniezno i powiat nie zajmują raczej spektakularnych pozycji.
    Przy okazji, jak należy rozumieć tą wypowiedź cyt. "Drodzy rodzice, zrozumcie nauczycieli, oni walczą o wasze dzieci. Każdy dzień nieprzeprowadzonych zajęć obraca się przeciwko waszym dzieciom i my to dostrzegamy, dlatego będziemy stać po stronie tej grupy ludzi" , przecież to się kupy nie trzyma skoro to nauczyciele każdego dnia nie przeprowadzają zajęć walcząc o kasę dla siebie ? No i zdecydujcie się w końcu , czy ten strajk jest dla dobra dzieci czy obraca się przeciwko dzieciom ? Jako samorząd i poniekąd pracodawca nauczycieli , stoicie po stronie strajkujących pracowników czy po stronie dzieci przeciwko którym strajk się obraca , bo to "stanie w rozkroku" też zaczyna być dosyć dziwne ?

    Jeszcze jedna sprawa, poszukujecie nauczycieli dobrych i wykwalifikowanych , więc proszę zauważyć że ich utrata nie jest wynikiem roku czy dwóch lat, to efekt braku zmian systemowych połączonych z płacowo-kadrowymi które powstały w o wiele większej przestrzeni czasowej czyli również w okresie kiedy także rządziliście !

  • Link do komentarza rodzic piątek, 19 kwietnia 2019 13:59 napisane przez rodzic

    Piotr Gruszczyński "chciałbym powiedzieć ze swojej strony, że dzisiaj nauczyciele walczą o poziom polskiego szkolnictwa i walczą w interesie rodziców." czekam kiedy i gdzie nauczyciele zaczną walczyć o boiska szkolne które wystawiliście na przetarg.
    Sprawa dotyczy boiska przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii ul. Gdańska.

    Panie starosto czy zamierzacie sprzedać boisko należące do Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 ul. Cieszkowskiego?
    Kto i dlaczego chce zdegradować powiatową oświatę.?

  • Link do komentarza W.M piątek, 19 kwietnia 2019 11:03 napisane przez W.M

    Nie popieramy strajku nauczycieli. Jestem w klasie maturalnej marzę o tym by pójść na studia spełniać swoje marzenia a nie jeszcze raz powtarzać klasę, bo nauczycielom zachciało się strajku. Jedynie co zrobili to nas skrzywdzili

startpoprz.12nast.koniec

Skomentuj

W związku z dbałością o poziom komentarzy, prowadzona jest ich moderacja. Wpisy wulgarne, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane CAPS LOCKIEM), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Ponadto prosimy nie umieszczać wklejonych obszernych tekstów, pochodzących z innych stron, do których to treści komentujący nie posiadają praw autorskich. Ponadto nie są dopuszczane komentarze zawierające linki do serwisów, prowadzonych przez wydawców innych lokalnych portali.

Ostatnio dodane