piątek, 22 marca 2019 09:39

Apelują do prezydenta ws. marszu równości

 
Apelują do prezydenta ws. marszu równości fot. Rafał Wichniewicz

Przedstawiciele stowarzyszeń, różnych organizacji, także katolickich, postanowili zaprotestować przeciwko "homo promocji", jaką ma być ich zdaniem marsz równości, zaplanowany w połowie kwietnia w Gnieźnie.

W tej sprawie środowiska, sprzeciwiające się organizacji tego wydarzenia, postanowiły poinformować o podjętych pierwszych działaniach. Na początku postanowili skierować apel do prezydenta Tomasza Budasza, który ma mu zostać przekazany w najbliższy poniedziałek (treść dostępna poniżej), a pod którym mają się podpisywać liczne osoby - radni, dyrektorzy szkół oraz przedstawiciele stowarzyszeń.

- Oczekujemy od prezydenta zajęcia czytelnego stanowiska i podjęcia męskiej decyzji, jeśli chodzi o organizację w Gnieźnie 13 kwietnia pierwszego marszu równości, które to wydarzenie ma tak naprawdę promocję homoseksualizmu i środowisk związanych z LGBT. Chcemy poinformować, że my, jako przedstawiciele części społeczności gnieźnieńskiej, a mam przeświadczenie, że zdecydowana większość mieszkańców tak samo twierdzi, wiemy czym jest szacunek, wiemy jak go rozumieć i wiemy, że podstawą funkcjonowania w społeczeństwie jest szacunek do drugiej osoby. Gniezno jest miastem, w którym nie dyskryminuje się ludzi ze względu na orientację, pochodzenie, wyznanie. Gniezno jest miastem ludzi otwartych i nie możemy akceptować sytuacji, kiedy to pod szczytnymi hasłami tolerancji i równości, promuje się homoseksualizm i ideologię gender, która kwestionuje naturalny model rodziny, a więc związku kobiety i mężczyzny. O tym zresztą mówi artykuł 18 konsytutcji Rzeczypospolitej Polskiej - mówił Paweł Kamiński, radny miejski. Sprzeciw dotyczy także nazwy wydarzenia "Pierwsza Stolica Równości", która jest nawiązaniem do "Pierwszej Stolicy Polski".

- My nie mamy nikogo obrywać z godności, bo jest ona podstawową wartością, która należy się każdemu, niezależnie od wyznania. Nie może być jednak akceptacji dla zachowań sprzecznych z naturą i wartościami chrześcijańskimi. Dlatego nie zgadzamy się na organizację tego marszu w Gnieźnie, pod hasłem godzącym w historię Polski. Hasło to jest nadużyciem, a ja stwierdzę nawet iż bezczelnością, bo to zmiana w profilu promocji miasta. Nie możemy sobie pozwolić, żeby wszelkie wartości chrześcijańskie, które dzisiaj są atakowane z każdej strony, a ten model ataku też wpisuje się w ogólnopolski atak środowisk LGBT na wartości chrześcijańskie. To, że homoseksualizm istnieje, jest faktem, ale nie może być tak iż mniejszość narzuca swoje prawa większości - mówiła Ewelina Goździewicz z Katolickiego Stowarzyszenia Civitas Christiana.

Teresa Niewiadomska z Duszpasterstw Rodzin przyznała: - Artykuł 18 konstytucji chroni rodzinę jako jedyną prawowitą wartość i my chcemy by nasze dzieci uczono szacunku, a nie tolerancji. Jeśli będziemy ich uczyć szacunku do każdej religii, każdej opcji, to myślę iż nie będzie problemu braku tolerancji. Szacunek ma szersze pojęcie i rodziny powinny w tym duchu wychowywać - mówiła, wskazując iż środowiska katolickie od lat w Gnieźnie propagują ideę wartości, jaką jest rodzina. Bartosz Mróz z Młodzieży Wszechpolskiej przekazał: - Jest to wypowiedzenie wojny, której musimy się przeciwstawić zdecydowanie. Przeciwko homoindoktrynacji wśród młodzieży i dzieci. Mieliśmy już takie próby w szkołach, kiedy próbowano to organizować, ale wiele środowisk zdołało zablokować ten masowy dzień LGBT. Teraz mamy kartę LGBT+ w Warszawie, gdzie jest zawarty punkt o nauczaniu dzieci zgodnie ze standardami WHO, które zakładają naukę masturbacji wśród dzieci do 4 roku życia, naukę o bezpiecznym seksie wśród 9-latków. Dla nas jest to jawna pedofilia i mówimy temu zdecydowane nie. Grażyna Kozanecka ze Stowarzyszenia Rodzin Ziemi Niechanowskiej zaapelowała, by rodzice obserwowali i interesowali się, jakie zajęcia są prowadzone w szkołach z ich dziećmi.

 

59 komentarzy

  • Link do komentarza kibolo środa, 03 kwietnia 2019 16:58 napisane przez kibolo

    Logik nie wiesz co mam na myśli to nie wysilaj swego rozumu,jak go masz. Znieść śluby to znieść instytucję małżeństwa.A nie weź ślubu,tylko żyj na kocią łapę,kartę rowerową czy knebel,jak to starsi określają to też będziesz naznaczony.Jedyny błąd to nazwa heretyk,a powinno być heteryk.
    Przejęzyczyłem.Tego nie zauważyłeś?Znaczy że mózgu u ciebie brak.Logiczne.

  • Link do komentarza wilk środa, 03 kwietnia 2019 13:34 napisane przez wilk

    do Jam jest--- oczywiście,że wręcz WYMUSZA !!!!Jeżeli będę miał swoje zdanie na temat tych wszystkich zboczeń i dewiacji,to będę okrzyknięty homofobem.!!!!! Tu nie chodzi o jakąś wyimaginowaną wolność i tolerancje,tylko o ZALEGALIZOWANIE MAŁŻEŃSTW przez państwo i co się z tym wiąże możliwość ADOPCJI DZIECI !!!!! I to jest główny CEL tych wszystkich marszy !!!!! A na to mojej zgody NIGDY NIE BĘDZIE i myślę większości polskiego normalnego społeczeństwa !!!!

  • Link do komentarza logik środa, 03 kwietnia 2019 10:52 napisane przez logik

    Kibolo, po co znieść śluby? Przecież one nie sa obowiązkowe, więc zanim coś palniesz, to spróbuj najpierw zrozumieć, o czym sam piszesz.

  • Link do komentarza kibolo środa, 03 kwietnia 2019 08:40 napisane przez kibolo

    Mam propozycje zapewnienia równości tym z cechami żeńskimi,męskimi a heretykami.Znieść śluby.Mniej rozwodów,dramatów,wydatków...

  • Link do komentarza moher wtorek, 02 kwietnia 2019 23:21 napisane przez moher

    Do Jam_Jest - "nie wspieram, ale nie utrudniam". Jeszcze tego byłoby potrzeba. Przecież nikt im nie utrudnia wszelakich zboczeń, ale niech to robią w swoich sypialniach, klubach,kółkach zainteresowań etc. Tolerancja na tym polega, ze nie interesuję się także intymnym życiem innych pod jednym wszelako warunkiem, że pokazy dewiantów nie odbywają się w przestrzeni publicznej,bo przecież każdy głupi wie, że nie chodzi o tolerancję inności jako takiej, a tylko o szerzenie seksualnych zdziczeń,degeneracji, wynaturzeń i osłabienie roli normalnej rodziny w życiu społecznym. Więc piszcie jasno i konkretnie o co chodzi, a nie owijajcie w bawełnę.

  • Link do komentarza Vegatermik wtorek, 02 kwietnia 2019 23:19 napisane przez Vegatermik

    Bóg stworzył człowieka w postaci mężczyzny i kobiety na swoje podobieństwo, by się rozmnażali i wiedli życie poprzez wieki.
    Czy to naprawdę tak trudno to zrozumieć? Czyż nie dziwi dziecko zrodzone z babci, która nosi je dla syna, który jest homo? Faktycznie, możecie się wyzwolić z więzów natury choć na kształt karykatury.
    Jeśli człowiek chce stworzyć związek, który nie prowadzi do prokreacji to czemu ów służy? Orfickiej hucpie?
    Jest to kolejny stopień i sposób unicestwiania po wojnach i przykład niszczenia gatunku w ramach cywilizacji śmierci.
    Rody królewskie doświadczyły już niejednokrotnie swojej hermetyzacji.
    Człowiek musi odrodzić się w pokorze i ubóstwie ducha.

  • Link do komentarza humanista wtorek, 02 kwietnia 2019 21:37 napisane przez humanista

    Ciekawe, czy zapowiedział uczestnictwo w tej imprezie arcybiskup Juliusz Paetz z chłopcami?

  • Link do komentarza Dudek Pudek wtorek, 02 kwietnia 2019 20:07 napisane przez Dudek Pudek

    @ Edek Leszczyk - nie na temat!

  • Link do komentarza Jam_Jest wtorek, 02 kwietnia 2019 18:13 napisane przez Jam_Jest

    Ad:wilk:
    ***********
    ...czy ktoś każe "panu" obowiązkowo tolerować, lubić, czy też uwielbiać jakieś środowiska, HOMO? Co za głupstwa pan wypisuje, tylko człowiek z ograniczoną tolerancją może mieć takie zdanie, pana o to bym nie posądzał. Już kiedyś napisałem - (żyj i pozwól żyć innym) - to tak niewiele. Chcą, to niech sobie idą, przejdą i po ptokach, w czym problem? Mnie osobiście mogą przeszkadzać wszelkiego rodzaju procesje, marsze o znaczeniu religijnym itp., ale ja z tym nie walczę — po prostu, ja ich nie wspieram, a już na pewno, nie przeszkadzam im w ich udziwnieniach...

  • Link do komentarza Edek Leszczyk wtorek, 02 kwietnia 2019 09:35 napisane przez Edek Leszczyk

    A czy my musimy czytać Pana komentarze?

  • Link do komentarza wilk poniedziałek, 01 kwietnia 2019 12:46 napisane przez wilk

    PYTAM się; Dlaczego jestem ZMUSZANY do OBOWIĄZKOWEGO lubienia,tolerowania, akceptacji wszelkich związków HOMO ??????? Czy to już nie podlega pod homoterror ????

  • Link do komentarza Spoko niedziela, 31 marca 2019 08:16 napisane przez Spoko

    Aż żal czytać. Przeciw same mohery. Za ludzie tolerancyjni. Może za 10 lat, jak najstarsze pokolenie już odejdzie, to nie bedziemy mieć takich problemów. Niech sobie idą. Przyjdą, przejdą i pójdą. I komu to przeszkadza?

  • Link do komentarza ftwydfewdf piątek, 29 marca 2019 13:16 napisane przez ftwydfewdf

    Nie dziwi że tu ma być marsz skoro w mieście i powiecie rządzi PO które walczy o tego samego wyborcę co Biedroń. Kto wie, może w niedalekiej przyszłości będzie Gnieźnieńska Deklaracja LGBT+, jak u Trzaskowskiego w Warszawie, i może w magistracie powstaną nowe etaty ds. społeczności LGBT+ oraz struktur i pieniędzy z tym związanych ?

    Warto się zapoznać z Warszawską Deklaracją LGBT+ , zwrócić uwagę skąd się wzięła Deklaracja i jaką drogę przeszła, dlaczego teraz, jakie oraganizacje i partie za tym stoją !

  • Link do komentarza wilk piątek, 29 marca 2019 01:26 napisane przez wilk

    Czy ja mam OBOWIĄZEK lubić,tolerować wszystkie środowiska HOMO ????????

  • Link do komentarza humanista piątek, 29 marca 2019 00:07 napisane przez humanista

    Szanowny W./ W sądach pisowskich brakuje kadry. Sędziowie dopiero co się uczą, w Gnieźnie większość, to asesorzy.
    Zarządzanie jest beznadziejne, nie mówiąc o orzekaniu.
    A co to będzie, gdy wejdą sędziowie pokoju ?! Strach się bać.

  • Link do komentarza W. czwartek, 28 marca 2019 20:16 napisane przez W.

    Ok, ale naprawdę ważne rzeczy chyba nam umykają - mają zlikwidować Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych SR w Gnieźnie.
    https://www.money.pl/gospodarka/wydzialy-pracy-do-likwidacji-polakow-czekaja-dalekie-wyprawy-do-sadow-6363838624106625a.html
    Co gnieźnieńscy politycy lokalni i "krajowi" zrobili w tej sprawie?

    Wśród komentatorów pojawia się tu czasem internauta postulujący np. likwidację powiatu gnieźnieńskiego - za 10 lat do tego raczej nie dojdzie, ale za 30 lat - kto wie, jeśli się nie "ogarniemy".

  • Link do komentarza Obiektywny środa, 27 marca 2019 14:50 napisane przez Obiektywny

    Panie Arturze,popieram Pana komentarze i sposób myślenia. Przeraża mnie polska zaściankowość i wszechpanujące stereotypy ,że gej to choroba psychiczna,że pedofil,że tylko roznosi AIDS itd... Sam jestem gejem i osobiście znam w naszym gnieźnieńskim "grajdołku" kilkanaście osób o podobnych skłonnościach-różnych zawodów,różnego statusu społecznego. Niejednokrotnie pewnie lekarz was wyleczył a nie wiecie że jest gejem,niejeden strażak,policjant,ratownik medyczny gej czy bi uratował wam życie,wyciągnął z opresji,a nawet o tym nie wiedzieliście. Zapewne niejednokrotnie spowiadając się w konfesjonale nie mieliście pojęcia ,że spowiednik może być "lewy"... Szanujmy się nawzajem,tolerujmy i nie dążmy do kłótni,zwad,nie siejmy niepotrzebnej homofobii,agresji w komentarzach,na ulicach a dążmy do wzajemnego zrozumienia i pokoju! Niestety ale w Polsce tolerancja jeszcze raczkuje... Jeśli ktoś chce iść na marsz-niech sobie idzie,jego sprawa,mamy wolność przekonań.

  • Link do komentarza Stefan12 środa, 27 marca 2019 08:51 napisane przez Stefan12

    "Stefanie12 to jak ma postąpić Prezydent Naszego Miasta ?"

    Zakazać, tak jak Hanna Gronkiewicz Waltz zakazywała marszów w Warszawie.

  • Link do komentarza artur babik wtorek, 26 marca 2019 20:29 napisane przez artur babik

    Panie Mieczysławie
    Marsz w moim przekonaniu nie jest promocją jakichkolwiek wynaturzeń, ale (jak się wydaje po komentarzach pełnych emocji)skutecznym sposobem powiedzenia jesteśmy, tacy jesteśmy i pozwólcie nam być. Analogia ze złodziejami jest słaba, nieadekwatna – trudno ją komentować, Co do prawa to przepraszam ale nie znam „przepisów prawa Pana Mieczysława”? Co do „rzekomej tolerancji” to Panie Mieczysławie tolerancja „ …oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jest poszanowaniem cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania choćby były całkowicie odmienne od własnych, albo zupełnie z nimi sprzeczne” – w kontekście tego w jaki sposób zareagował Pan na mój wpis przykro mi ale to Pan czegoś tu nie rozumie.
    Panie Marcinie
    Na razie jeszcze nikt z nikim nie walczy – mam nadzieję że nigdy do tego nie dojdzie, homoseksualizm nie jest klasyfikowany jako choroba psychiczna; wątek z sodomitami jest dla mnie niezrozumiały. Zgadzam się z „enigmatycznym wątkiem pt. równouprawnienie”. Co do siły rażenia środowisk homoseksualnych to myślę , że współczesne rodziny „rozpadają się” nie dlatego że mama jest lesbijką a tata gejem. Nie znam żadnych badań z których wynikałoby, że homoseksualiści to pedofile. Co do adopcji dzieci przez pary homoseksualne to mam wątpliwości, ale w przeciwieństwie do Pana uważam raczej , że powinniśmy o tym rozmawiać. Homoseksualizm jak Pan słusznie zauważył nie jest już kwalifikowany jako choroba psychiczna i z tym się zgadzam jako ten który zawodowo od ponad 20 lat pracuje z osobami chorującymi psychicznie, homoseksualistami, osobami niepełnosprawnymi, biednymi, pozostawionymi, opuszczonymi, utalentowanymi, wesołymi, smutnymi, czekającymi, poszukującymi ….


    Panie Stefanie12
    Naprawdę !!!
    Jeżeli Pani Gronkiewicz „zakazała ….” To informuję, że obowiązywała ta sama konstytucja i Stefanie12 Naprawdę Naprawdę
    Jeżeli KOD blokował marsze Narodowców to nie robił tego w ramach przestrzegania obywatelskiego prawa do manifestacji Naprawdę Naprawdę Naprawdę
    Stefanie12 to jak ma postąpić Prezydent Naszego Miasta ?

  • Link do komentarza CISNE BEKE Z LUDZI CO SĄ NIE TOLERANCYJNI poniedziałek, 25 marca 2019 21:08 napisane przez CISNE BEKE Z LUDZI CO SĄ NIE TOLERANCYJNI

    smieszą mnie wszystkie komentarze typu "Gniezno jest miastem ludzi otwartych i nie możemy akceptować sytuacji, kiedy to pod szczytnymi hasłami tolerancji i równości, promuje się homoseksualizm" i sekcja komentarzy pod tym artykułem jest bardziej zabwna niż wszystkie memy na świecie.

startpoprz.123nast.koniec

Skomentuj

W związku z dbałością o poziom komentarzy, prowadzona jest ich moderacja. Wpisy wulgarne, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane CAPS LOCKIEM), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Ponadto prosimy nie umieszczać wklejonych obszernych tekstów, pochodzących z innych stron, do których to treści komentujący nie posiadają praw autorskich. Ponadto nie są dopuszczane komentarze zawierające linki do serwisów, prowadzonych przez wydawców innych lokalnych portali.

Ostatnio dodane