piątek, 02 lutego 2018 12:34

Umowa na przebudowę trzeciego wiaduktu podpisana!

 
Umowa na przebudowę trzeciego wiaduktu podpisana! fot. Rafał Wichniewicz

Inwestycja o wartości 36 milionów złotych została właśnie zawarta - do lipca 2019 roku firma Strabag wybuduje nową drogę oraz poszerzy światło wiaduktu na ul. Pod Trzema Mostami.

Jest to inwestycja, na którą zmotoryzowani kierowcy z Gniezna czekali od dziesiątków lat. Zgodnie z podpisaną umową, kontrakt realizowany będzie w trybie "zaprojektuj i wybuduj", co oznacza iż do września 2018 roku trwać będą prace nad dokumentacją niezbędną do przeprowadzenia inwestycji. Tuż po tym rozpocznie się pierwszy etap - budowa drogi łączącej ul. Słoneczną z ul. Osiniec, a następnie przebudowa wiaduktu. 

- Ulica Słoneczna zostanie odciążona i będzie ona miała ruch wyłącznie lokalny. To jest największa obecnie inwestycja Miasta Gniezna, na którą otrzymaliśmy dofinansowanie niecałe 18 milionów złotych od Marszałka Województwa Wielkopolskiego i prawie 5 milionów złotych od Polskich Linii Kolejowych. Reszta pochodzić będzie z budżetu Miasta - przekazał prezydent Tomasz Budasz.

Nadzór nad inwestycją prowadzić będzie Safege: - Braliśmy udział w wyborze wykonawcy i będziemy w dalszej kolejności brali udział w zarządzaniu kontraktem, nadzorowaniu prac i wspieraniu w rozliczeniu inwestora. Nasza firma na rynku usług związanych z zarządzaniem inwestycjami jest bardzo mocno zadomowiona, zwłaszcza na obszarze Wielkopolski, szczególnie w Poznaniu - przekazał Robert Wojciechowski, dyrektor Regionu Zachodniego Safege Oddział w Polsce. 

- Zajmujemy się głównie realizacjami infrastrukturalnymi, ale nie tylko. Mamy też budownictwo kolejowe, kubaturowe i wodne, a naszą główną gałęzią jest budownictwo infrastrukturalne, a więc to zadanie, które będziemy realizować i na którym się najlepiej znamy. Mamy tu do wybudowania odcinek drogi łącznie z obiektem inżynieryjnym, który jest tutaj bardzo specyficzną częścią tego zadania z uwagi na to iż jest na nim czynna linia kolejowa. Mamy duże doświadczenie w realizacji takich zadań, a niedaleko w Pobiedziskach wykonaliśmy w krótkim czasie wiaduktu pod linią kolejową - przekazał Krzysztof Micek, dyrektor techniczny oddziału mostowego Strabag Sp. z o.o.

Pierwsze prace budowlane na obszarze pomiędzy al. Reymonta a ul. Osiniec rozpoczną się we wrześniu, ale na dokładne terminy rozpoczęcia poszczególnych utrudnień będzie trzeba jeszcze poczekać.

24 komentarzy

  • Link do komentarza Wiesiek wtorek, 06 lutego 2018 23:34 napisane przez Wiesiek

    Avalon, nie jest problemem brak pieniędzy, tylko złe i nieumiejetne ich wydawanie. Na glupoty nie poprawiajace komfortu życia mieszkańcow.

  • Link do komentarza SHY wtorek, 06 lutego 2018 20:54 napisane przez SHY

    Do Urzedas - prosze mi wierzyc.. szczerze sie usmiecham czytajac, ze jestem kims waznym. Moze nie uwierzysz... ale nie jestem. Co wiecej od roku juz tylko bywam korzystajac z gnieznienskich ulic. Bardziej opisalbym sie jako przedstawiciel umyslow scislych.. i jako takowy wiem, ze latwo jest krytykowac wszystko co sie robi. Nie bronie zadnych ukladow, czy ludzi. Chcialbym tylko zwrocic uwage, ze latwo jest mowic czego to by nie mozna zrobic. No mozna, ale do czasu az sie samemu za to nie odpowiada.
    Chce tylko zauwwzyc, ze wazny jest interes ogolu a nie tego czy naprawiono droge przed moim domem. Nie oceniajmy innych z punktu gdzie stoimy mowiac o czyms czego w zyciu nie widzielismy.
    Pozdrawiam przedmowcow i zycze wiecej usmiechu na co dzien.

  • Link do komentarza avalon wtorek, 06 lutego 2018 19:48 napisane przez avalon

    Nie chodzi mi o krytykę kogokolwiek.
    Nie mieszkam w Gnieźnie od dawna ale cieszę się, że powstają tam nowe ulice.
    Problemem jest coś innego - brak pieniędzy.

    Jechałem dwa razy ulicą Osiniec - raz żeby zobaczyć jak to wygląda a drugi raz żeby ominąć korki na Witkowskiej 1 listopada. Nawet 1 listopada nie mijałem żadnego samochodu bo ulica obecnie prowadzi donikąd.
    Jak połącza to z Rejmonta to ulica zmieni swoje znaczenie...

    Tak, wiem - w tym celu powstała.
    Ale nie mają pieniędzy żeby zbudować porządną drogę.
    Na prostym odcinku od Witkowskiej do Kawiar są... dwa zakręty.
    Dobrze to widać na tych zdjęciach:
    http://www.gniezno24.com/gospodarka/item/10798-ul-osiniec-gotowa-co-na-pozostalych-inwestycjach-drogowych

    Dlaczego tak jest? Bo teoretycznie, być może kiedyś, będzie to dwujezdniowa ulica. Obecnie jezdnia przechodzi z lewej strony na prawą i odwrotnie, mniej więcej tak jak jest chodnik. Najgorsze jest jednak to, że oszczędzali na wszystkich skrzyżowaniach.
    Jak zamiast kilkuset będzie jeździło tam kilka-kilkanaście tysięcy samochodów na dobę to dopiero będzie masakra. Zarówno na Witkowskiej jak i na planowanych kilka metrów od siebie mini rondkach przy Rejmonta.

  • Link do komentarza Scarlett wtorek, 06 lutego 2018 15:16 napisane przez Scarlett

    Smutno się robi, jak się czyta takie komentarze, a przecież i Polska i Gniezno maja zapewne ludzi zdolnych i mądrych ktorzy umiejetnie pokierowaliby pierwszą stolicą Polski.

  • Link do komentarza senior wtorek, 06 lutego 2018 08:53 napisane przez senior

    Ad. Avalom, lubię, jak dyskusja przyjmuje poważne rozmiary. Tak, ma Pan rację, te wszystkie projekty i plany, to są półśrodki, które są może wizualne i potrzebne, ale w żadnym stopniu nie ułatwią komunikacji miejskiej. Niestety, nasze miasto, jak już wielokrotnie o tym pisano ma na czele swych władz ludzi przypadkowych, politycznie uwikłanych w rożne koterie, rajcy miejscy też są, jak każdy zainteresowany widzi, więc w tych układach nie ma co marzyc na konkretne i zgodne z potrzebami zadania. Kolejni prezydenci cieszą się z jakichs tandetnych ławek z zawieszanymi nawet przez nich samych kłódkami, z fontanny, ktora nawet nie działa, jak ją zaplanowano, z tego krytykowanego przez wielu piachu na Rynku, setek tysięcy na obśmiane przez znawców historii królików i innych ozdóbek, ktore może i masie się podobają, ale czy na tym polega wizja rozwoju miasta? A skoro miasto się nie rozwija, a tak jest, chocby nie wiem co napisał ratusz, to znaczy, że jest nie tylko zastój, ale cofanie się i to dużymi krokami. Nadal brakuje wizji na najbliższe kilkanaście lat, a kolejni kandydaci wskakują na stolek tylko jakimiś sztandarowymi budowlami i aktualnie będzie to budynek dla kilku szczęśliwych seniorów, którzy będą albo zamożnymi emerytami, albo Miasto będzie im dokładać do utrzymania tej niezwykle kosztownej w eksploatacji inwestycji. Szkoda, że ten prezydent nie ma wokół siebie doradców tylko slucha tych, ktorym zawdzięcza wystawienie swej kandydatury.

  • Link do komentarza zapobiegliwy wtorek, 06 lutego 2018 08:39 napisane przez zapobiegliwy

    żeby ulica Osiniec przejęła role ulicy Słonecznej to na jej końcu tj przy ul Witkowskiej powinno być DUŻE RONDO !!!

  • Link do komentarza avalon wtorek, 06 lutego 2018 00:02 napisane przez avalon

    Akurat Słoneczną nie będzie jeździło tyle samochodów co obecnie ponieważ, przynajmniej teoretycznie, zastąpi ją uliczka Osiniec i planowany łącznik pomiędzy halą Panasonic i dawnym PKS-em.

    Powstaną jednak nowe problemy:
    * skrzyżowanie ze Słoneczną i Kolejową będzie miało formę najprostszego z możliwych, bez kierunkowych pasów ruchu i pasów rozdzielających kierunki.
    * skrzyżowanie planowanego łącznika z nową uliczką Osiniec tak samo jak powyżej, z tym że dodatkowo powstanie na łuku obecnej drogi - NAJWIĘKSZY ABSURD planowanej inwestycji. W tym miejscu ulica Osiniec powinna być poprowadzona prosto a ulica w stronę Cegielskiego powinna być do niej ulicą boczną - tak jak jest to w SUiKZP.
    * skrzyżowanie z Kawiarami - znak STOP i znaczny wzrost ruchu na ul. Osiniec nie ułatwi tam ruchu, szczególnie po wyremontowaniu ul. Kawiary. To będzie niebezpieczne skrzyżowanie.
    * skrzyżowanie z Witkowską - podobnie jak wyżej - bałagan ze znakiem STOP. Wyjazd z ul. Osiniec w Witkowską będzie bardzo trudny i będzie tam wiele wypadków. Na razie prawie nikt nie jeździ Osińcem więc nic się nie dzieje.

    Niby fajnie że budują, ale ta droga będzie miała standard odpowiedni na obwodnice Witkowa czy Powidza a nie Gniezna...

  • Link do komentarza wyborca poniedziałek, 05 lutego 2018 14:21 napisane przez wyborca

    Urzędasie, jak sam widzisz ekonomista, ale takze zootechnik, lekarz czy nawet prawnik- to są zawody kolejnych prezydentow Gniezna nie poprawily jakości życia mieszkańcow. Gnieznu potrzeba umysłów ścisłych, może niekoniecznie inżynierów, ale takich, którzy mają jakieś osiągnięcia życiowe, a nie żyją wyłacznie na pensji.

  • Link do komentarza mieszkaniec gniezna poniedziałek, 05 lutego 2018 13:00 napisane przez mieszkaniec gniezna

    Zacznę od pytania , co ma kosztować 36 milionów? .....kawałek drogi łączącej ul.Słoneczną z ul. Osiniec, przebudowanie jednego mostu, roboty wod -kan, dodam że już dwa mosty zostały rozebrane.Mam nadzieje ,że zrobią szeroką droge z pasami do skrętu i o wytrzymałości dostosowanej do ciężkiego ruchu przecież to jest obszar przemysłowy.Podzielam zdanie, że i tak będą się korkować ulice Reymonta i Słowackiego.

  • Link do komentarza gonzo niedziela, 04 lutego 2018 21:05 napisane przez gonzo

    Popieram to, co napisal urzędas.Logistycznie ten przejazd zwany trzema mostami niczego nie zmieni oprócz łatwiejszego przelotu niewielkim odcinkiem nowej jezdni. Nadal ulica Słoneczna nie stanowi arterii przelotowej. Dwa łuki pod kątem 90 stopni i niezbyt szeroka ulica zreszta w dalszej części podporządkowana ulicy Witkowskiej i nie uporządkowanym skrzyżowaniem z ulicą przy magazynie drzewnym i szkole Ósemce i dalszym przejazdem do ul. Wrzesinskiej wąskimi uliczkami osiedlowymi, to mógł wymyslic tylko ten, kto nie ma pojecia o komunikacji twierdzac, że samo rozebranie mostów i poszerzenie drogi pod pozostalym to rozwiązanie komunikacyjnego wrzodu.

  • Link do komentarza urzędas niedziela, 04 lutego 2018 13:14 napisane przez urzędas

    Do SHY - styl wypowiedzi osoby bardzo ważnej w tym miescie, zatem nie należy się dziwić tresci komentarza. Gratulujemy dobrego samopoczucia, jednak jako mieszkancy stoimy na swoim stanowisku, że cieszy nas uporządkowznie przesmyku Pod Trzema Mostami,ale to naprawde nie poprawia komunikacji dwóch części miasta podzielonej torami kolejowymi! I prosze nie pisac cynicznie, że gnieżnianie pragną autostrad (choć dlaczego by nie?). Mieszkancy mają prawo do wnoszenia swoich uwag tym bardziej, że są one, jak można przeczytac bardzo merytoryczne i zwracają uwagę nie tylko władzy obecnej, ale wszystkim poprzednim, że nie wykazaly sie dalekowzrocznoscia. Po obecnym prezydencie wielu wyborcow spodziewalo się większej dynamiki,niestety, jak widac spotkał ich kolejny zawód. Gnieznu potrzeba spojrzenia inżynierskiego i dalekiego od lokalnych układów, bo tylko wtedy nie będzie zatrudniania kolegów partyjno-koalicyjnych, których zaslugą jedyną jest to, że wspierali listy kandydatow, a miejsca przy biurkach zmieniają, jak rękawiczki.

  • Link do komentarza avalon niedziela, 04 lutego 2018 12:25 napisane przez avalon

    Sam przejazd pod wiaduktem będzie znacznie łatwiejszy i bezpieczniejszy - bez sygnalizacji, bez zakrętów, chodniki będą szersze i będzie też miejsce dla rowerzystów. Dobrym rozwiązaniem będzie też połączenie Rejmonta z uliczką Osiniec.
    Jednak tu zaczyna się problem - zarówno Rejmonta jak i Słowackiego, Konikowo i Osiniec to wąskie i kręte uliczki osiedlowe które z pewnością przejmą znaczną część ruchu z wiaduktu na Warszawskiej.

    Skrzyżowanie nowej ulicy z Osińcem wg projektu nie będzie miało nawet żadnych pasów skrętu - będzie to więc skrzyżowanko jak Wierzbiczany-Fabryczna. Rondka kompaktowe na Rejmona będą praktycznie obok siebie - w odległości równej długości małego autobusu. W godzinach szczytu ruch między nimi i w okolicy będzie bardzo utrudniony, mówiąc krótko - auta będą stały już na rondkach i może także kilkaset metrów przed nimi.
    Same Słowackiego i Rejmonta są wąskimi uliczkami - pierwsza zastawiona autami pełni funkcje osiedlową a druga mimo trawnika na środku nie jest żadną arterią tylko wąskim dojazdem do magazynów. Na Rejmonta, pomijając stan nawierzchni, wystarczy że stary autobus się zepsuje i nie ma przejazdu bo jest zbyt wąsko żeby go ominąć.

  • Link do komentarza SHY niedziela, 04 lutego 2018 09:23 napisane przez SHY

    Zastanawiam się dlaczego wszyscy niezadowoleni nie wnoszą o budowę autostrad łączących Gniezno z wszystkimi większymi miastami Polski. Ruch uliczny to nie tylko transport i problemy z tym zwiazane. Osobiście bardzo pozytywnie oceniam inwestycje związane z usprawnieniami ruchu drogowego. Pamiętajcie, że inwestycje publiczne mają na celu zmianę jakości życia społeczeństwa a nie konkretnej grupy. Zawsze będą zadowoleni i niezadowoleni. Nie mierzmy sił zamiarami. Dla mnie osobiście jest na plus i nie pamietam w moim życiu, a nie mam 10 lat, tak wielu inwestycji zwiazanych z reorganizacją ruchu.
    Dla jasności jestem kierowcą samochodu osobowego :).

  • Link do komentarza kierowca sobota, 03 lutego 2018 12:40 napisane przez kierowca

    Edek, przecież likwidacja tych dwoch mostow i poszerzenie oraz poglebienie drogi pod tym trzecim mostem w zadnym stopniu nie usprawnila komunikacji! Ty tak na serio tego nie potrafisz zrozumieć? Gnieznu jak łyk swieżej wody potrzeba co najmniej dwoch porzadnych drog dojazdowych z pólnocnaj częsci miasta do południowej. I potrzeba obwodnicy z Wrześni i Wągrowca na Torun, żeby te pojazdy omijaly Gniezno. To jest myslenie perspektywiczne, a nie jakies półsrodki, o których bębni sie w mediach, że zaslugą jest rozebranie nieczynnych i rozlatujacych sie mostow! Poza tym bardzo niebezpiecznie jest na drodze do Zdziechowy, bo w zwiazku z oddanym kolejnym odcinkiem S5 tamtedy zjeżdża i wjeżdża bardzo dużo TIRów. To są problemy miasta, a nie takie tam zachwyty nad nic nie znaczacym przejazdem.

  • Link do komentarza Kierowca sobota, 03 lutego 2018 11:18 napisane przez Kierowca

    Do miasto Węgorzewo. Powiedz mi gdzie są korki w jakich rejonach? O mnichowska ulice ci chodzi? To owszem t będą korki jeszcze ze 2 lata jak skończą modernizowac tory poznań warszawa to i ruch pociągów się u nas skończy i wszystko wróci do normy. Zastanów się a potem pisz głupoty.

  • Link do komentarza edek sobota, 03 lutego 2018 08:11 napisane przez edek

    Miastowy- ty naprawdę napisałeś, że Gniezno jest zakorkowane dlatego, że Budasz nie połączył miasta z gminą i dlatego, że przebudowuje 3-mosty???

  • Link do komentarza JA sobota, 03 lutego 2018 08:00 napisane przez JA

    Wyjście jest jedno. Przy najbliższych wyborach wójta gminy Gniezno należałoby zmienić i tego jegomościa. Czy w gminie nie ma innych przedsiębiorczych młodych ludzi, którzy by go zastąpili. Pan Leman już dawno powinien odpoczywać na emeryturce !! Może teraz obejmie ta funkcję ktoś np z BRACISZEWA lub z Wełnicy ?

  • Link do komentarza rowerzysta piątek, 02 lutego 2018 23:48 napisane przez rowerzysta

    Trzeci most, w połączeniu z nową drogą koło Kirchoffa oraz dwukierunkową ulicą Konikowo i ulicą pocztową rozładuje korki. Na razie jeszcze zbyt mało kierowców jeździ tymi drogami ale sytuacja się zmieni, jak zmienią się przyzwyczajenia. Pamiętajmy, że wiadukt na ulicy Wrzesińskiej nad torami też będzie kiedyś trzeba remontować. Teraz przynajmniej jest alternatywa szybszego przejazdu i po doprowadzeniu inwestycji trzeciego mostu będzie można się pokusić o zakaz przejazdu przez centrum aut cieżarowych.

  • Link do komentarza  Kupszcza piątek, 02 lutego 2018 22:30 napisane przez Kupszcza

    Zgadzam się z miastowym. Jedna ważna rzecz. Żeby doszło do wchloniecia jednej gminy przez druga potrzeba: konsultacji społecznych w obu gminach, uchwał rad obu gmin, ze się zgadzają i na końcu rozporządzenia rady ministrów. Czyli jak się obiecuję jak obecny prezydent to trzeba mieć to dograne. A podejrzewam że rada gminy Gniezno na własną likwidację podobnie jak jej mieszkańcy się nie zgodzi. Kiełbasa wyborcza jak nic. Nie dajmy się nabrać ponownie

  • Link do komentarza Pgn piątek, 02 lutego 2018 22:00 napisane przez Pgn

    Kiedy w końcu ujawnicie, że za rok, może dea zamknięcie wiadukt na wrzesińskiej? Po wyborach?

startpoprz.12nast.koniec

Skomentuj

W związku z dbałością o poziom komentarzy, prowadzona jest ich moderacja. Wpisy wulgarne, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane CAPS LOCKIEM), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Ponadto prosimy nie umieszczać wklejonych obszernych tekstów, pochodzących z innych stron, do których to treści komentujący nie posiadają praw autorskich. Ponadto nie są dopuszczane komentarze zawierające linki do serwisów, prowadzonych przez wydawców innych lokalnych portali.

Ostatnio dodane