wtorek, 10 października 2017 11:15

Spółdzielnia podarowała Miastu budynek dla eksmitowanych

 
Spółdzielnia podarowała Miastu budynek dla eksmitowanych fot. Rafał Wichniewicz

Miasto zamierza dochodzić swoich roszczeń od mieszkańców, którzy nie płacą czynszu. Ci, którym sąd zapewni mieszkanie socjalne, mogą je otrzymać w nowej lokalizacji.

Budynek barakowy, który do tej pory należał do Spółdzielni Mieszkaniowej, trafił do zasobu komunalnego Miasta Gniezna. Obiekt zlokalizowany jest przy ul. Lednickiej 7 (Winiary) i znajduje się w nim osiem mieszkań o standardzie socjalnym. Jak zapewnili przedstawiciele władz miasta, obiekt będzie przeznaczony dla osób, które nie płacą czynszu lub dla których zasądzony został wyrok eksmisyjny z mieszkań należących do prywatnych właścicieli: - Zgodnie z ustawą Miasto ma obowiązek dostarczenia mieszkań wszystkim obywatelom, którzy zostaną eksmitowani i uzyskują wyrok eksmisji z obowiązkiem dostarczenia lokalu. Lokali brakuje, a lista oczekujących wynosi 120 osób, a z drugiej strony mamy spory sądowe kończące się wyrokiem lub ugodą. Ponieważ mamy dobrą współpracę ze Spółdzielnią Mieszkaniową w zakresie wykwaterowywania lokatorów z wyrokami, a którzy muszą otrzymać lokal zastępczy, o standardzie socjalnym - mówił prezydent Tomasz Budasz.

Osiem mieszkań o powierzchni od 12 do 32 metrów kwadratowych zostały wyremontowane przez Spółdzielnię, wykonano instalację elektryczną, zainstalowano panele grzewcze i wymieniono stolarkę oraz ogrodzono całą nieruchomość. Mieszkania są wyposażone w aneksy kuchenne, ale mają wspólne pomieszczenia sanitarne oraz korytarz: - Są to standardy socjalne, także część osób, które nie płacą czynszu, zastanowi się czy takie standardy im odpowiadają czy też wolą zapłacić - dodał prezydent nadmieniając iż istnieje jeszcze wiele sposobów na to, by odrobić niezapłacony czynsz. Mieszkania spełniają wszelkie przepisy dotyczące metrażu przypadającego na lokatora.

Jak przekazał prezes Spółdzielni Zdzisław Kujawa, zmiany w przepisach sprawiły iż jego jednostka nie może prowadzić takich lokali, dlatego nastąpiło owo przekazanie (do tej pory budynek przy ul. Lednickiej 7 służył Spółdzielni w tej samej roli). Dodano też iż obecnie, z uwagi na rosnące możliwości socjalne w postaci dodatków oraz coraz lepsza kondycję finansową społeczeństwa, zdarzają się wyroki bez nakazu przyznania mieszkania socjalnego. Jak zapowiedział prezydent, Miasto ma jedna zamiar dochodzić swoich roszczeń i jednocześnie będzie egzekwował zadłużenia od lokatorów. W tym roku Urząd Miejski musiał wypłacić prywatnym właścicielom domów, odszkodowania za niewskazanie mieszkania socjalnego na kwotę 160 tys. zł.

 

21 komentarzy

  • Link do komentarza taki se piątek, 18 maja 2018 11:21 napisane przez taki se

    @spółdzielca2 -ty się tutaj nie wymądrzaj, tylko zorganizuj silną grupę spółdzielcow na zebranie i wykop ten zarząd z tej spółdzielni. Prezes z apanażami przewyzszajacymi pensje polskiego premiera, to twój przedstawiciel w zarządzie. To ja się własnie ciebie pytam, co on tam jeszcze robi? Bierze tę kasę dzięki tobie i twoim sąsiadom z osiedla, a ty o paru groszach na te nieszczęsne lokale zastepcze. Pensje obciąć prezesowi, rozliczyć wszystkie wydatki, przyjrzeć się calej gospodarce spółdzielni, może to by postawiło was wreszcie na nogi.

  • Link do komentarza spółdzielca 2 piątek, 18 maja 2018 07:28 napisane przez spółdzielca 2

    DO SPÓŁDZIELCY . Masz świętą rację. Ktoś tu okrada spółdzielców. Właśnie dostałem zawiadomienie od Kujawy i Klejborowskiego , że podwyższają mi od 1 września czynsz w dziale eksploatacja. Pomijam już to, że gdybym dostał to zawiadomienie przed zebraniem członków to bym na zebraniu im wygarnął. Ale z nam te praktyki SLD. Specjalnie dali zawiadomienia ludziom o zebraniach na dwa miesiące wcześniej, by ludzie o tych zebraniach członków zapomnieli i na nie nie przyszli. Specjalnie też Kujawa z Klejborowskim organizują te zebrania w środku maja, bo wiedzą ,ze ludzie mają w tym czasie komunie dzieci i pracę na swoich ogródkach, więc nie będą mieli "głowy" i czasu, by przyjść na zebranie i na nim pokrzyczeć. Ale wrócimy do tematu PODAROwania za darmo Miastu całego budynku z ośmioma mieszkaniami . Przecież te mieszkania choć małe można było sprzedać na wolnym rynku i za zarobione pieniądze sfinansować niedobór o jaki teraz nam Kujawa podwyższa czynsze. Przecież to co zrobili z tą darowizną to skandal !! Kto im na to pozwoził ? Kto podjął i kiedy taka uchwałę !! PROKURATOR dla całej rady nadzorczej i dla prezesów . I do wiezienia !!

  • Link do komentarza kasia czwartek, 17 maja 2018 17:55 napisane przez kasia

    Zwyczajni ludzie jak wszyscy, często wysokość czynszu i brak remontów doprowadza do eksmisji. Czynsze podrożały kilkukrotnie,a właściciele prywatnych kamienic żeruja na tym. Jeżeli mnie stać na wynajęcie mieszkania za 1500 zł to tak samo mnie stać na kredyt hipoteczny. Czasem to jedyny sposób na tanie mieszkanie. W tym kraju się nic nie da. Socjal ? Tutaj nie ma żadnych normalnych warunków. Nie róbcie getta z mieszkan socjalnych, bo sami wywołujecie jakiś podział. W BLOKACH JEST TEZ ZBIERANINA LUDZI RÓZNEGO KALIBRU !!!! Dla mnie te osiedla to zbieranina, i tam często mieszka patologia. W życiu bym nie chciała mieszkać na żadnym osiedlu.

  • Link do komentarza Caro wtorek, 16 stycznia 2018 13:45 napisane przez Caro

    Ja również uważam, że każdy na komfort życia w mieście jak i w ogóle życia musi zapracować. Ładnie to ze strony zarządu miasta, że zorganizował "upartym" lokale zastępcze, ale czy to nie za nasze pieniądze biorące się z podatków? Łaskawe prawo... ale to kosztuje... Moim zdaniem, słuszniej by było zorganizować im lokale poza miastem, tam gdzie jest zupełnie tanio. Przecież i tam ludzie także mieszkają... Zgadzam się z przedmówcami, że pracy, choć niewybrednej jest w bród a na życie, tym bardziej w mieście trzeba zapracować. Uważam, że jeśli ktoś ignoruje problem mieszkaniowy a także sprawę swojego utrzymania i z tej racji nie szuka zakwaterowania dalej od Centrum, czyli tam gdzie jest taniej "na czas" to władzę i kontrolę nad takimi ludźmi musi przejąć aparat państwowy. Tak, aby pracujące społeczeństwo nie ponosiło na tym szkody. Alternatywą dla takich ludzi byłby przymus pracy pod nadzorem. Np. w "komunalce"praca by była dla nich wybawieniem. Tak, tylko kto się tym ma zająć, kogo na to stać? To znowu pewnie są koszta..., choć mniejsze, to jednak potrzeba do tej sprawy bohaterów... Ktoś musiałby wziąć odpowiedzialność za wykonanie tego jakże potrzebnego zadania, w naszym interesie... Mam rację...? A propos: tu potrzeba wiedzy i racji... dopiero wtedy będziemy mogli w tej sprawie coś konkretnego zdziałać. Informacjami możemy się przecież uzupełniać,... na szczęście internet daje nam taka możliwość...

  • Link do komentarza Caro wtorek, 16 stycznia 2018 12:51 napisane przez Caro

    Ja również uważam, że każdy na komfort życia w mieście jak i w ogóle życia musi zapracować. Ładnie to ze strony zarządu miasta, że zorganizował "upartym" lokale zastępcze, ale czy to nie za nasze pieniądze biorące się z podatków? Łaskawe prawo... ale to kosztuje... Moim zdaniem, słuszniej by było zorganizować im lokale poza miastem, tam gdzie jest zupełnie tanio. Przecież i tam ludzie także mieszkają... Zgadzam się z przedmówcami, że pracy, choć niewybrednej jest w bród a na życie, tym bardziej w mieście trzeba zapracować. Uważam, że jeśli ktoś ignoruje problem mieszkaniowy a także sprawę swojego utrzymania i z tej racji nie szuka zakwaterowania dalej od Centrum, czyli tam gdzie jest taniej "na czas" to władzę i kontrolę nad takimi ludźmi musi przejąć aparat państwowy. Tak, aby pracujące społeczeństwo nie ponosiło na tym szkody. Alternatywą dla takich ludzi byłby przymus pracy pod nadzorem. Np. w "komunalce"praca by była dla nich wybawieniem. Tak, tylko kto się tym ma zająć, kogo na to stać? To znowu pewnie są koszta..., choć mniejsze, to jednak potrzeba do tej sprawy bohaterów... Ktoś musiałby wziąć odpowiedzialność za wykonanie tego jakże potrzebnego zadania, w naszym interesie... Mam rację...?

  • Link do komentarza Kibic sobota, 14 października 2017 01:22 napisane przez Kibic

    Zaintereresowana -królowo Winiar, w blokach mieszka taka sama patologia (nie wszyscy ,piszę tu o wyjatkach )jak w prywatnych kamienicach czy nawet w swoich domach. A może zamieszka obok ciebie starsza osoba z polską emerytura której nie było poprostu stać na czynsz. Myślę że nawet nie pomyśli by okradać. Zawsze możesz Secure opłacać i spać spokojnie lub jak ktoś pisał wyprowadzić się.

  • Link do komentarza Zainteresowana środa, 11 października 2017 21:02 napisane przez Zainteresowana

    Benek - obrońca uciśnionych. Skoro jak mówisz zasługują na życie w cywilizowanym świecie, to niech dadzą dowód że się do tego nadają. Cywilizowany człowiek w pierwszej kolejności szuka płatnego zajęcia, utrzymuje rodzinę jeśli ją ma, opłaca rachunki a dopiero później zabiera się za rozrywki.
    Ciężko pracuję jak większość społeczeństwa na to co mam i nie życzę sobie, żeby jakaś patologia włamywała się do mieszkań i okradała mnie z mojego dorobku. Tyle w temacie.

  • Link do komentarza Benek środa, 11 października 2017 14:41 napisane przez Benek

    Zainteresowana, jak tobie nie odpowiada towarzystwo, to wybuduj się w dzielnicy willowej, strzežonej, to będziesz miała upragniony spokój. Te menele to też ludzie i mają prawo mimo jakiegoś życia w cywilizowanym kraju.

  • Link do komentarza Zainteresowana środa, 11 października 2017 12:50 napisane przez Zainteresowana

    A czy ktoś pytał o zdanie mieszkańców Winiar o zdanie na temat tego przyczółka dla patologii? Znowu zacznie się okradanie mieszkań na osiedlach, pijaństwo i bójki.

  • Link do komentarza Maniek środa, 11 października 2017 09:08 napisane przez Maniek

    Morfeusz, a jakie mają wyjście ci wyłudzacze? Żyją na Twój, mój koszt, więc niech się cieszą, że ich nie lokują gdzieś na wsi oddalonej od drogi, autobusu i świata. A mogliby, bo jest takie prawo.A jak ktoś krytykuje, to niech sam weźmie takiego do siebie.

  • Link do komentarza SPÓŁDZIELCA środa, 11 października 2017 09:04 napisane przez SPÓŁDZIELCA

    CO TO ZNACZY, że spółdzielnia podarowała miastu budynek? Za darmo prezes spółdzielni rozdaje majątek spółdzielców? To chyba nie możliwe? Przecież to by była sprawa do prokuratora! Może to pomyłka w druku? A może miasto Gniezno kupiło te mieszkania od spółdzielni? A jeżeli tak, to za ile? Bo u Dewelopera m2 mieszkania kosztuje dzisiaj aż 6000 złotych. Ciekawe też ile złotych spółdzielnia zapłaciła ze remont tych mieszkań i dlaczego za te pieniądze nie wyremontowała na przykład dziurawych, przeciekających parapetów w blokach, które po ostatniej wichurze okazały się dziurawe jak sito. Czy ktoś na te pytania mi odpowie?

  • Link do komentarza morfeusz środa, 11 października 2017 07:46 napisane przez morfeusz

    już widzę jak z dziką rozkoszą ludzie się przenoszą na to osiedlowe wywiejewo

  • Link do komentarza tutejszy wtorek, 10 października 2017 23:55 napisane przez tutejszy

    Zagnać urzędowo nierobów do roboty, do lasu na sprzątanie po orkanach, śmieci zbierać w mieście, kupy sprzątać. A nie za darmochę wszystko dawać, bo obywatelowi się należy. Gonić i niech zapie****ają. Odechce się picia i wysiadywania w parkach , po bramach i na różnych skwerach siejąc tylko zgorszenie.

  • Link do komentarza smok wtorek, 10 października 2017 22:23 napisane przez smok

    Przydałby się jeszcze jakiś zakład przyuczający do pracy, bo niektórym leniom wyraźnie nie chce się pracować i żyją tylko na socjalu

  • Link do komentarza Paweł wtorek, 10 października 2017 21:59 napisane przez Paweł

    EagleEye jak kogoś stać na full internet i kablówkę to powinno być go stać na opłacanie czynszu tak jak to robią inni. Do roboty trzeba tylko iść.

  • Link do komentarza Alalala wtorek, 10 października 2017 18:43 napisane przez Alalala

    No przecież tym darmozjadom się należy. A ty uczciwy zapi...dalaj na bandę darmozjadów bo on nie ma za co wypić

  • Link do komentarza ciocia Klocia wtorek, 10 października 2017 16:49 napisane przez ciocia Klocia

    babcia, to nie żadna współpraca tylko zbycie niepotrzebnego balastu ze spółdzielni. Ale dobre i to i dobrze, ze darują ten prezent odmalowany i odpicowany.

  • Link do komentarza Babcia wtorek, 10 października 2017 13:54 napisane przez Babcia

    Brawo. To się nazywa dobra współpraca. Miejmy nadzieję, że ludzie uszanują nowe mieszkania. Zgadzam się z czytelnikiem, że część osób po prostu ma gdzieś tzw. dobro wspólne. Bo i tak muszą dostać eksmisję do socjala.

  • Link do komentarza gonzo wtorek, 10 października 2017 13:35 napisane przez gonzo

    Popieram czytelnika. Nie płacący to gorzej niż pasożyty. Mają na piwo, codzienne bombki, ale płacą za gaz i prąd, bo im wyłączą, a reszta hulaj dusza piekła nie ma. I nie zgodzę się z tym o dziwnym nicku, że niby noga się każdemu może powinąć. Nie każdemu. Jak tracisz pracę idziesz po zasiłek i dostajesz dodatek mieszkaniowy, a na rynku roboty jest dla każdego w bród. Od wyboru do koloru. Mam znajomą, która ma 1000 zł rolniczej renty, dostaje dodatek i jakoś sobie radzi. Płaci za wszystko sumiennie, ale nie chla i nie ma długów.

  • Link do komentarza EagleEye wtorek, 10 października 2017 13:01 napisane przez EagleEye

    @czytelnik obyś kiedyś nie był w takiej sytuacji. którą komentujesz. Przypomnę iz nikt ''pasożytem'' nie jest i czy to się Tobie podoba czy nie jest człowiekiem. Pamiętaj iż każdemu może się noga powinąć.

startpoprz.12nast.koniec

Skomentuj

W związku z dbałością o poziom komentarzy, prowadzona jest ich moderacja. Wpisy wulgarne, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane CAPS LOCKIEM), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Ponadto prosimy nie umieszczać wklejonych obszernych tekstów, pochodzących z innych stron, do których to treści komentujący nie posiadają praw autorskich. Ponadto nie są dopuszczane komentarze zawierające linki do serwisów, prowadzonych przez wydawców innych lokalnych portali.

Ostatnio dodane