piątek, 23 marca 2018 18:19

„Czarny protest” po raz kolejny

 
„Czarny protest” po raz kolejny fot. Rafał Wichniewicz

Niespełna 150 mieszkańców Gniezna zebrała się w piątkowe, późne popołudnie na ul. Chrobrego, by wyrazić swój sprzeciw w sprawie ograniczenia praw aborcyjnych.

Wydarzenie, które zorganizowali członkowie gnieźnieńskiego oddziału partii Razem, był odpowiedzią na wezwanie Ogólnopolskiego Strajku Kobiet. W różnych miastach Polski, w tym także w Gnieźnie, odbyły się protesty osób, sprzeciwiających się jakiemukolwiek zaostrzeniu obowiązujących aktualnie przepisów, dotyczących przerywania ciąży (w obecnym przypadku - kiedy badania wskazują na prawdopodobieństwo upośledzenia płodu lub choroby).

Manifestacja rozpoczęła się o 17:30 w tym samym miejscu, gdzie półtora roku temu odbył się pierwszy Czarny Protest, wywołany podobnymi przesłankami co obecnie. Na tegorocznym pojawiła się grupa mieszkańców, która przy dźwiękach gwizdków, skandowała m.in. "Kościół, posłowie - szykują piekło kobiet", "Nasze prawa - wspólna sprawa", "Zatrzymajmy fanatyków" czy "Wasza wiara - od nas wara". W międzyczasie odbyły się też przemówienia prof. Grażyny Gajewskiej, posłanki Pauliny Hennig-Kloski oraz Kamili Bartkowiak z partii Razem.

W kontrze do manifestacji tuż obok ustawiło się kilku młodych gnieźnian z banerami sprzeciwiającymi się aborcji, którzy praktycznie cały czas stali w milczeniu. Całość manifestacji zabezpieczało kilka radiowozów policyjnych - funkcjonariusze oszacowali iż w proteście wzięło udział do 150 osób.

50 komentarzy

  • Link do komentarza do xyz czwartek, 29 marca 2018 20:48 napisane przez do xyz

    masz rację, tylko odpowiedz na pytanie, dlaczego głęboko upośledzone dziecko tuż po urodzeniu zaczyna być traktowane przez takich obrońców życia jakby było martwe i nie wymagało żadnej obrony - czytaj pieniędzy, rehabilitacji, wsparcia psychologicznego rodziny. Przygotuj jeden z drugim grunt do życia po porodzie dla takich dzieci, a nie jak zawsze od d..y strony w tym patologicznym kraju.Łatwo jest bronić życia gdy tkwi ono w brzuchu matki - gorzej , gdy przyjdzie na świat. Wtedy tylko brak godności, pieniędzy na uczestniczenie w życiu społecznym, często rozpad rodziny ,bo sorry " tatuś nie wytrzymał psychicznie",ułatwień dla niepełnosprawnych, petycje rodziców,że ich latorośl nie będzie z niedorozwojem chodzić do jednej klasy. Większośc z was uprawia tu pustosłowie i jest hipokrytami. Kto z was coś zrobił np. dla dzieci z Ośrodka na Zwirki i Wigury, kto wziął dziecko stamtąd na weekend - a są tam dzieci, które pozostawiły rodziny i w ogóle ich nie odwieedzają. Liczę na las komentarzy, podających przykłady , wy tzw. obrońcy życia od poczęcia .... do urodzenia - skoro tak bronicie tych żywych istot, to powiedzcie mi , gdzie wasza troska potem, poza oczywiście pisaniem komentarzy i chodzeniem z nabożną miną do kościoła co niedzielę.

  • Link do komentarza xyz czwartek, 29 marca 2018 09:39 napisane przez xyz

    Nie potrzeba byc katolikiem, żeby wiedzieć, że dziecko pod sercem matki to oddzielny byt, nowy człowiek, mający pelne prawa nawet uznane przez prawo cywilne. Te aktywistki jednak mimo, iz się tytułują jakimiś stopniami naukowymi przynosza wstyd polskiej nauce, gdyż jak wynika z ich wypowiedzi stan percepcji ich umysłu jest kiepski. Naprawdę panie nie rozumieją, że poczęte dziecko nie jest wlasnością matki? Tak samo jest bezradne, jak już to nowonarodzone, więc jaka zatem jest różnica między bezbronnym dziecięciem z łona matki a tym bezbronnym już urodzonym?

  • Link do komentarza Piotr Fischer czwartek, 29 marca 2018 00:13 napisane przez Piotr Fischer

    Do wielodzietna matka - wyluzuj, kochana wyluzuj, czarne damy na wielotysięcznej manifestacji ( i mój Kolega Zbiniu Beling, za karę przez Dankę z domu wygnany ) nie rozumieją elementarnych Prawd Bożych i Tylko Cud mógłby sprawić, aby Je zrozumieli. Módlmy się zatem o ten Cud i może Pan Bóg Nas Wysłucha.
    P.S. Zbiniu drogi, za Ciebie w domu się pomodlę szczególnie MOCNO.

  • Link do komentarza wielodzietna matka środa, 28 marca 2018 00:31 napisane przez wielodzietna matka

    ad. ana - nie może się pani zgodzić na "przymus donoszenia dziecka do urodzenia"? To niech pani nie idzie do łóżka z mężczyzną, to takie proste i nie wymaga rozważania żadnych problemów czy poczęte dziecko "donosić" czy nie. Zapytuję Panią, czy ktoś pani w Polsce odbiera prawo wyboru? Pani, ale nie drugiej odrębnej istocie, jaką jest dziecko pod Pani sercem? tego dzieciątka nikt się nie pyta, ono w myśl Pani filozoficznego wykładu jest NIKIM. To "twór, zygota, zarodek" i takie tam jeszcze, jak nazywa nieurodzonego wprawdzie, ale już człowieka, obywatela z pełnymi prawami np. w Kodeksie Cywilnym Pańska koleżanka, na tym czarnym, bo żałobnym proteście. Tak, wasze hasło "Myślę, czuję decyduję" możecie sobie wziąć do waszego serca, ale w stosunku do swojej osoby, ale NIGDY nie do dziecka nie narodzonego. Pani ma czelność nas pytać o miłość bliźniego? Pani potrzebne są rekolekcje z podstawowych prawd wiary miła Pani, Pani nie odróżnia nawet faktów, że mówi cały czas o sobie, a nie o dziecku. Przez Panią przemawia wyjątkowy egoizm, ba, egocentryzm. Pisze Pani, że aborcje były i będą. I co z tego ma wynikać? Morderstwa, złodziejstwa, oszustwa też były są i będą. I co z tego? Kodeks Karny należy zmienić? Jest mi Pani tak po ludzku żal, że mimo wysiłku napisania długiego komentarza i być może uczestniczenia w tym obrzydliwym zgromadzeniu nadal Pani niczego nie zrozumiała. Jestem przekonana, że nadejdzie czas, że będzie Pani żałowała swojego postępowania, swojej publicznej pisaniny, Bóg jest miłosierny i daje Pani szansę na nawrócenie. Doradzam ze szczerego serca, warto z tego skorzystać, a tymczasem pozdrawiam Panią.

  • Link do komentarza drwal wtorek, 27 marca 2018 21:36 napisane przez drwal

    choć często widzę opór tej "materii" to odpowiedź na list szanownej pani Lubnauer zasługuje na zacytowanie, bo pewne jest, że ci z tego zgromadzenia na stronę KEP nie zajrzą, a tu by obejrzeć fotki i czasem pokomentować już tak:
    Katarzyna Lubnauer napisała list do Konferencji Episkopatu Polski, w którym wezwała do "przemyślenia stanowiska" w sprawie aborcji. - Musimy otworzyć się na rzeczywistość, a nie pielęgnować mity i stereotypy - zaapelowała.
    ....
    odpowiedź
    W odpowiedzi pani @KLubnauer: Życie zaczyna się od poczęcia, a serce dziecka bije od ok. 3 tyg.

    To nauka, nie religia.

    Dlatego człowiek szanujący wiedzę naukową - nie tylko katolik - broni prawa człowieka do życia od poczęcia do naturalnej śmierci.

    To naprawdę nic nowego. pic.twitter.com/6gSsxM9Ycm

    — EpiskopatNews (@EpiskopatNews) 27 marca 2018


    pozdrawiam strajkujące, ale pewnie głupie bo wciąż nie przyjmują faktów naukowych do wiadomości...

  • Link do komentarza Stefan12 poniedziałek, 26 marca 2018 09:33 napisane przez Stefan12

    Skoro macice są wasze, to aborcja razem z macicą.

  • Link do komentarza ana niedziela, 25 marca 2018 23:44 napisane przez ana

    Smutne, że na czarnym proteście było nas tak mało, smutny i niebezpieczny jest brak zaangażowania ludzi o bardziej wyważonych poglądach w sprawy społeczne kraju. Trudno uwierzyć, że w ok. 70-tysięcznym Gnieźnie tylko garstce osób nie spodobał się pomysł zaostrzenia ustawy antyaborcyjnej. Mamy prawo do publicznego manifestowania swoich poglądów i korzystajmy z tego. I nie pozwólmy do tworzenia martwego prawa. Ja też nie popieram aborcji na żądanie, popieram za to rzetelne edukowanie młodzieży, łatwo dostępną, refundowaną przez państwo antykoncepcję. Ale nie mogę się zgodzić na prawne usankcjonowanie przymusu donoszenia i urodzenia dziecka, które nie ma szans na przeżycie. Chcesz urodzić, by się z dzieckiem pożegnać - OK (to mogą być piękne i wartościowe chwile), ale nie zmuszaj do tego innych. Bo to jest okrutne! Nie oczekuj, że każdy będzie myślał i czuł jak Ty. Pozwól innym przeżyć stratę po swojemu. Przede wszystkim popieram wolność wyboru i podpisuję się pod hasłem skandowanym na wiecu: „myślę, czuję, decyduję”. Tak, jestem osobą rozumną, czującą i to ja, w tak intymnej, trudnej chwili, chcę decydować o sobie i mojej tragicznej ciąży. Na pewno nie Państwo, na pewno nie fanatyczni pseudokatole zionący nienawiścią i pogardą! Gdzie Wasza miłość bliźniego??? To że nie popieramy nowelizacji ustawy, nie jest równoznaczne z tym, że jesteśmy morderczyniami i kogokolwiek do tego nakłaniamy. A zabiegi aborcji zawsze były, są i będą. Aborcję kobiety robiły jak świat światem. A im bardziej restrykcyjne jest prawo, tym częściej! Są badania, które na to wskazują. W krajach, gdzie jest liberalne prawo, ale za to duża wiedza o antykoncepcji, tam zabiegów aborcji jest znacznie mniej. Warto o tym pomyśleć obrońcy życia poczętego. I proszę nie odnosić się w swoich komentarzach do konkretnych nazwisk, samemu pozostając anonimowym, bo to świadczy o Waszej kulturze, a raczej o jej braku.

  • Link do komentarza Piotr Fischer niedziela, 25 marca 2018 23:28 napisane przez Piotr Fischer

    Do mjj - dziękuję za polecony film ( chociaż nie nazywam się Hennig-Kloska ) Prawdziwa miłość wszystko pokona. Wspaniali rodzice i wspaniale dzieci - Pan Bóg Im błogosławi z niebios i na pewno w życiu maja lepiej niż rozhisteryzowane kobiety i mój Kolega Beling ( znowu Biedak od Danki schabowych na obiad nie dostał ) w sile około 20 000 ludzi demonstrujących na manifie. Mam tylko nadzieję Zbyszek, że na stare lata orientacji seksualnej nie zmieniłeś, albo co gorsza nie chcesz Danki na nowszy model ( np,. Paulinę ) zmienić. U Was w Nowoczesnej, to po Ryśku Petru sądząc, wszystkiego można się spodziewać..
    Do senorita - wyluzuj kochana wyluzuj, chcesz żeby te ładne laski kodeks karny znały. To nawet Pani Poseł Paulina hennig-Kloska i mój Kolega Zbigniew Beling nie mają tej wiedzy tajemnej . To tylko Piotr Fischer przeczytał ze zrozumieniem np: kodeks karny, kodeks postępowania karnego, Prawo o prokuraturze, ustawę o skardze na naruszenie prawa strony do rozpoznania sprawy w postępowaniu sądowym bez nieuzasadnionej zwłoki, Kodeks cywilny, Prawo zamówień publicznych, ustawę o ochronie danych osobowych, Prawo oświatowe, Kodeks pracy, Kartę Nauczyciela, ustawę o pracownikach samorządowych i wiele, wiele innych celem wykazania, iż w Gnieźnie rządzi taka ekipa z Budaszem na czele, która zrobi wszystko, aby u władzy się utrzymać. Podobno w tym celu zrobi wszystko - nawet dogada się z PIS ( Zbigniew Dolata ???, Krzysztof Ostrowski ?????, Robert Gaweł ???? ).Tak pisze przynajmniej znakomity Redaktor Karol Soberski, a Jemu w tym przypadku można chyba wierzyć - skoro ma zostać On podobno Rzecznikiem Prasowym Nowej Koalicji.

  • Link do komentarza ciemnota niedziela, 25 marca 2018 17:29 napisane przez ciemnota

    Abc - ten się śmieje, kto się śmieje ostatni. Do zobaczenia na Sądzie Bożym:-)

  • Link do komentarza abc niedziela, 25 marca 2018 12:00 napisane przez abc

    @seniorita, mjj, barbara i inni. Wasze wpisy to nic innego jak ideologiczna paplanina z której nic nie wynika. Nasza ustawa jedną z najostrzejszych w Europie. W innych krajach zasady wiary są takie same i jakoś kościół nie napiera na zaostrzenie. Nie napiera bo boi się utraty wiernych. Tylko w Polsce liczy na ciemnotę i sądząc po wpisach znajduje poklask. Ale czy na pewno? Dlaczego zatem kościoły pustoszeją? Nikt to aborcji nie zmusza. A Wy odwracanie kota ogonem. To nie są kwestie prawne tylko moralne. Ale moźna oczywiście wszystko ubrać w prawo jak w państwach szariatu islamskiego. Tylko Polacy kochają wolność więc kościół z prawicą dużo ryzykują. Pozsrawiam.

  • Link do komentarza Doświadczona niedziela, 25 marca 2018 08:29 napisane przez Doświadczona

    Jestem kobietą, matką, Polką. Jak to mówią ,,w wieku produkcyjnym,,

  • Link do komentarza Barbara niedziela, 25 marca 2018 00:58 napisane przez Barbara

    Prawna ochrona życia ludzkiego nie jest kwestią religii czy światopoglądu, ale przede wszystkim nauki, która jednoznacznie wykazuje, że życie człowieka rozpoczyna się w momencie poczęcia. Współczesna biologia, w szczególności genetyka, nie pozostawia wątpliwości co do człowieczeństwa ludzkiego embrionu i odrębności od momentu poczęcia jego genomu. I taka profesorka tego nie rozumie? I posłanka także? Ktoś powiedział, ze wśród tej czarnych buntowniczek były podobno nauczycielki. Boże, czego one uczą w tych szkołach?

  • Link do komentarza z sieci sobota, 24 marca 2018 22:57 napisane przez z sieci

    "Ja, która przeżyłam gwałt i wychowuję dziecko poczęte w wyniku gwałtu, czuję się osobiście atakowana i obrażana za każdym razem gdy słyszę, że aborcja powinna być legalna ze względu na przypadki gwałtu i kazirodztwa. Czuję, że jesteśmy wykorzystywane w ofensywie proaborcyjnej, choć nikt nawet nie poprosił nas o opowiedzenie swojej części historii. (Kathleen DeZeeuw, ofiara gwałtu, matka)
    Zgwałcone kobiety urodzenie dziecka postrzegają jako przełamanie cyklu agresji, swoiste doświadczenie uzdrowienia z traumy gwałtu. Żadna z kobiet, które zdecydowały się na urodzenie dziecka poczętego w wyniku gwałtu, nie żałowała tej decyzji. Dla porównania 78 proc. kobiet, które dokonały aborcji uważa, że było to najgorsze z możliwych rozwiązań. Wiele z nich zdecydowało się na ten krok, ponieważ były naznaczone przez otoczenie jako "noszące dziecko gwałciciela". W rzeczywistości to co nazywano "zabiegiem", tylko pogłębiło ich cierpienie; co więcej, "usunięcie ciąży" odbierały jako powtórny gwałt.
    Megan Barnett, matka dziecka poczętego w wyniku gwałtu, której historię w 2006 roku opisała gazeta "Dakota Voice", udziela następującej rady: "Najważniejsze jest, byś nie rozmyślała o wszystkich faktach i sprawach prawnych, lecz myślała o tym, że twoje dziecko niczym się nie różni od dziecka niepoczętego przez gwałt"
    Ofiary gwałtu potrzebują terapii psychologicznej. Potrzebują, by ktoś je wysłuchał, zrozumiał, wsparł i pomógł pokochać dziecko, które poczęło się w złych okolicznościach, ale samo nie jest niczemu winne. Kobieta w takiej sytuacji jest szczególnie wrażliwa, kolejny akt agresji w postaci zabicia jej dziecka tylko pogłębia traumę.

  • Link do komentarza mjj sobota, 24 marca 2018 22:18 napisane przez mjj

    Ten film dedykuję pani poseł Hennig-Klosce, pani Gajewskiej, pani Bartkowiak, temu panu w tym kapelusiku oraz ich ferajnie z czarnego protestu. Przy okazji uwaga: Czarny kolor oznacza żałobę. Czyżbyście jednak uważali, ze nazywana przez was tzw. aborcja to jednak zabijanie człowieka, po śmierci którego nosi się, jak nakazuje tradycja czarne szaty?
    http://gosc.pl/doc/4577703.To-wideo-trzeba-zobaczyc

  • Link do komentarza Witkowo sobota, 24 marca 2018 22:09 napisane przez Witkowo

    Do Gnieźniaka, a co to ma dorzeczy w opisanym artykule? Pisz na temat, a tę sprawę pisz tam, gdzie mowa o kościele katolickim w innych aspektach. Przy okazji dodać należy, że chyba nadszedł czas na zmiany w Witkowie. prymas wie, co się tam dzieje i co? Nic.

  • Link do komentarza seniorita sobota, 24 marca 2018 21:58 napisane przez seniorita

    @ Brzydulo, znasz Kodeks karny? No to się nie wymądrzaj. Zabijać człowieka nie wolno, czy masz tę swoją wolę czy nie. Jeżeli iść tokiem Twojego rozumowania, to Kodeks Karny tez niepotrzebny, bo 96 % społeczeństwa wie, ze nie wolno zabijać, a jednak on istnieje. Zatem ta ustawa jest potrzebna. A dziecko pod sercem matki jest CZŁOWIEKIEM! Dziecko kochane, Ty nie rozumiesz podstawowych określeń. Co znaczy rozdział państwa od kościoła? Przecież morderstwa zakazuje nie tylko wspomniany przeze mnie KK , ale też dekalog, a nie kościół. Więc chyba sprawa jasna w tym punkcie. No i ten twój rozdział, którego się tak domagasz, to jest to, ze duchowni nie wchodzą w skład rządów, samorządu itd. Więc, zostaw Kościół w spokoju, bo nie rozumiesz podstawowych pojęć. Natomiast nie da się rozdzielić wiary od życia. Jeżeli jestem wierząca, to jestem nią w domu, w kościele, w pracy, na imieninach u cioci itd. Rozumiesz to, czy nadal nie?
    @ Magdo, dlaczego chcesz zabijać TWOJE dziecko choćby z tego gwałtu? Przecież podkreślam, to także Twoje dziecko, może wyrośnie z niego wielki człowiek, może to będzie Twoje jedyne dziecko, które będzie dla Ciebie jedyną radością przez całe życie,, które zaopiekuje się Tobą na stare lata? Dlaczego chcesz je zabić i nie dać szans na to, by Ciebie pokochało???
    A jeżeli już je nienawidzisz, choć nie zostałaś jeszcze zgwałcona, to dlaczego nie urodzisz i nie oddasz takim rodzicom, którzy pokochają je bez żadnych warunków? Obudź się dziewczyno z letargu i nie słuchaj diabelskich przemówień typu tych rozognionych do czerwoności przeciwniczek życia spod dawnej Gwarnej, bo one nie wiedzą, co czynią.

  • Link do komentarza Magda sobota, 24 marca 2018 18:51 napisane przez Magda

    Wszystkie argumenty dotyczą chorych dzieci a co z tymi z gwałtu? Jeżeli ofiara nie chce urodzić tak poczętego dziecka to chyba powinna mieć prawo wyboru prawda?
    Tak tak z góry uprzedzam niezgadzajacych się z powyższym jestem brzydka stara i mnie nikt nie zgwałci ale moja córka, wasze córki i wnuczki to z pewnością są i będą pięknymi kobietami. I oby nigdy się to wam i mnie w rodzinie nie przytrafiło.
    To jest bardzo proste nic skaplikowanego po prostu DAJCIE NAM WYBÓR.
    A jeżeli rodzina zdecyduje się na urodzenie dziecka które podobno umrze ale cudem będzie żyło to niech Państwo Polskie pomoże w walce rodziców o zdrowie i lepsze jutro takiego obywatela. Pozdrawiam.

  • Link do komentarza Gnieźniak sobota, 24 marca 2018 18:05 napisane przez Gnieźniak

    Polecam lekturę ludowi powiatu gnieźnieńskiego:
    https://poznan.onet.pl/skandal-na-rekolekcjach-w-witkowie-ksiadz-cytowal-wulgaryzmy-przy-dzieciach-mowil-o/wt1tw20

  • Link do komentarza dobrazmiana sobota, 24 marca 2018 14:23 napisane przez dobrazmiana

    Na jednym z ostatnich zdjęć wielemówiący widok. Prawie cała ulica radiowozów. Jak na Gniezno to sporo. Oj boi się ta władza społeczeństwa. A może blokowali przejście pod pałac biskupi.

  • Link do komentarza Brzydula sobota, 24 marca 2018 13:56 napisane przez Brzydula

    Do milena j mjj-proszę czytać ze zrozumieniem i myśleć-nie ma NAKAZU aborcji. Nie chcesz, to jej nie rob. Prosta sprawa. Ale nie zmuszaj innych do postępowania tak, jak Ty. To o to chodzi. Każda kobieta ma SWOJE sumienie, prawa. I nikt nie ma prawa podejmowania za nią decyzji. Tak, kobieta potrafi myśleć. Teraz już wiecie o co chodzi? To jeszcze raz-nie chodzi tutaj o wprowadzenie przymusu aborcji, a przymusu urodzenia dziecka, które jest niezdolne do życia. Nikomu nie życzę takiej sytuacji i podejmowania takiej decyzji, ale wiem, ze ważne jest, żeby był wybór. I trochę słaba jest ta nauka kościoła, ze musi buc uchwała parlamentu-naprawdę nie można zaufać społeczeństwu, gdzie 96% to katolicy? I nie, nie mieszkam w państwie katolickim-może na piśmie tylko, ale jednak jest rozdzia państwa od kościoła w Polsce jeszcze. I przypomnijcie mi, gdzie w Piśmie Świętym jest napisane żeby dać cesarzowi co cesarskie, a Bogu co boskie?

startpoprz.123nast.koniec

Skomentuj

W związku z dbałością o poziom komentarzy, prowadzona jest ich moderacja. Wpisy wulgarne, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane CAPS LOCKIEM), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Ponadto prosimy nie umieszczać wklejonych obszernych tekstów, pochodzących z innych stron, do których to treści komentujący nie posiadają praw autorskich. Ponadto nie są dopuszczane komentarze zawierające linki do serwisów, prowadzonych przez wydawców innych lokalnych portali.

Ostatnio dodane